Učesnice istraživanja Univerziteta u Oregonu - 37 devojčica uzrasta od četiri do sedam godina - potvrdile su ono na šta feministkinje već decenijama upozoravaju: igranje Barbikom podržava kulturološke stereotipe o tome gde je ženi mesto i sputava želju za poslovnim uspehom.

Eksperiment je sproveden tako što su devojčice dobijale izbor od deset zanimanja, a potom odgovarale na pitanja o tome smatraju li da su sposobne da se njima u budućnosti bave. Polovina ponuđenih poslova bila je tradicionalna "muška", dok se druga polovina pretežno vezuje za žene.

S druge strane, istim eksperimentom otkriveno je da igranje Gospođom Krompirko ima sasvim suprotan efekat, odnosno da nakon svega pet minuta igranja lutkom Džejn Krompirko, devojčice su naučnicima otkrivale da veruju da bi, kada porastu, mogle da rade baš sve što mogu i dečaci.

VIŠE: Sorgenfreser - plišana igračka koja "jede" dečje brige

Dakle, Barbike obučene kao lekari, astronauti, političarke i istraživačice ne daju željeni efekat, napominju stručnjaci. Rezultati istraživanja su pokazali da najmlađe pripadnice nežnijeg pola, bez obzira na to jesu li se igrale lutkama Doktorka Barbi ili Moderna Barbi, smatraju da u budućnosti neće moći da se bave nekim poslovima koje rade muškarci.

VIŠE: Barbika bez kose za devojčice koje se bore s kancerom (VIDEO)

"Iako marketinški slogan za prodaju Barbike glasi da ona može da bude sve, devojčice koje se njom igraju veruju da dečaci imaju više mogućnosti", istakli su profesori psihologije Aurora M. Šerman s Univerziteta u Oregonu i Ajlin L. Zurbrigen s Univerziteta u Kaliforniji.

*Najnovije vesti, rezultate medicinskih istraživanja i savete stručnjaka na temu roditeljstva, zdravlja i lepote možete pratiti na našoj Fejsbuk stranici -YuMama.