Naučnici Univerzitetskog koledža u Londonu izvršili su analizu genetskih podataka i ocena iz matematike i čitanja dvanaestogodišnjaka iz oko 2.800 britanskih porodica i otkrili da su isti geni zaduženi i za savladavanje matematike i za razumevanje teksta.

IQ nije presudan za uspeh u matematici

Rezultati istraživanja, objavljenog 8. jula 2014. godine u naučnom magazinu "Prirodne komunikacije", mogli bi da pomognu naučnicima da shvate na koji način se geni i okolina udružuju i zajedno unapređuju detetove sposobnosti učenja, nadaju se autori studije.

"Na ova pitanja smo gledali na dva načina: poredili smo sličnosti više hiljada blizanaca i izmerili milione sićušnih razlika u njihovim DNK lancima. Obe ove analize pokazale su slične grupe suptilnih razlika u DNK, koje su važne i za čitanje i za matematiku", objasnio je vođa tima koji je sproveo istraživanje Oliver Dejvis.

Međutim, on nije isključio detetovo orkuženje kao važan faktor u razvoju ovih sposobnosti.

"Ipak, jasno je da je važno i na koji način životno iskustvo dete čini boljim u jednoj od ovih oblasti. Ova složena kombinacije prirode i vaspitanja zadužena je za oblikovanje naše ličnosti", zaključio je Dejvis.