Profesori Univerziteta „Čester“ Heder i Džordan Šugar sproveli su zanimljivo naučno istraživanje kako bi utvrdili postoji li mogućnost da elektronske knjige u potpunosti zamene tradicionalne kod najmlađe čitalačke publike i na koji način deluju obe vrste knjiga.

Rezultati do kojih su došli pokazali su da su elektronske knjige daleko privlačnije mališanima, odnosno da će oni radije čitati ukoliko im se kao opcija ponudi elektronska knjiga.

Ipak, što se tiče usvajanja pročitanog i trajnosti pamćenja tih informacija, tu „bitku“ dobile su tradicionalne knjige. Šugarovi smatraju da je objašnjenje za to prilično jednsotavno: elektronska knjiga čita se s aparata koji nudi isuviše zabavnih sadržaja, zbog čega je teško održati koncentraciju i čitati dugo. To je, pre svega, slučaj s interaktivnim elektronskim knjigama, gde možete, recimo, zagolicati golicljivog junaka priče ili pomaziti životinju pritiskom na ekran, što može da deluje tako da dete zapostavlja priču i nastavlja da se igra na ovaj način. Zbog toga autori studije prepručuju roditeljima da, ukoliko su se ipak odlučili da njihovo dete postane ljubitelj pisane reči posredstvom novih tehnologija, pronađu neko delo koje ne nudi dodatno odvraćanje pažnje.

Čitanje je, ipak, čitanje - na koji god način da se ono vrši.

Priredila: Tamara Sorak