Oštroumnost koja je potrebna da bi se napravila razlika između dva jezika može razviti sposobnosti koje poboljšavaju druge mentalne mehanizme, objasnili su istraživaci sa Univerziteta Stratklid u Glazgovu.

"Bilingvizam se danas posmatra kao izuzetno dobar faktor za dečji mozak, ali i dalje postoji gledište prema kome je poznavanje dva jezika previše konfuzno, pa čak i štetno", rekao je Frejzer Lohlan, lektor u školi Psiholoških nauka i zdravlja, Stratklid Univerziteta u Glazgovu.


"Naše istraživanje je pokazalo da dvojezičnost može doneti upadljivo dobre rezultate, kako u poznavanju jezika i aritmetike, tako i u rešavanju zadataka i kreativnom razmišljanju kod dece."


U istraživanju je učestvovalo 121 dete oko devet godina starosti, a samo istraživanje je obavljeno u Škotskoj i Sardiniji. Deca su, dakle, govorila engleski ili italijanski jezik. Od ovih 120-oro dece, njih 62-oje su poznavali još jedan jezik, govorili su škotski ili sardinski. Deca su dobila setove zadataka na engleskom ili italijanskom. Bilingvalna deca su pokazala daleko bolje rezultate nego ona koja su govorila samo jedan jezik, zaključili su istraživači.

"Takođe smo se fokusirali na njihov rečnik - ne toliko na sam dijapazon reči koje poznaju koliko na njihovo razumevanje. Ponovo, pojavila se značajna razlika u broju detalja i količini opisa kod bilingvalne dece", rekao je Lahlan, profesor na Univerzitetu u Sardiniji.


Istraživanje je objavljeno na internetu pre štampanog izdanja u Internacionalnim Novinama Bilingvizma.