Izvor: Mondo



Rezultati koji su objavljeni u časopisu “Proceedings of the National Academy of Sciences” pokazuju da veći razmak između slova povećava brzinu čitanja za 20% i duplo povećava tačnost čitanja.

U istraživanju je učestvovalo 94 disleksične dece uzrasta od 8 do 14 godina. Najveći napredak zabeležen je kod dece koja su imala poteškoća sa razlikovanjem slova. Kada je tekst gusto napisan, deca teže razlikuju slova, zbog čega se uspešnost čitanja povećava sa većim razmacima.


Disleksija je poremećaj u učenju čitanja i pored postojanja normalne inteligencije, dobrog vida i sluha, sistematske obuke, motivacije i ostalih povoljnih uslova. Da bi se neko dete ili osoba dijagnostikovalo kao disleksično, njegova inteligencija mora biti 90 ili iznad, sposobnosti čitanja moraju biti ispod očekivanog nivoa za njegov uzrast, dok uslovi života i rada u kući i školi moraju da zadovolje određene minimalne zahteve.

Iako su skoro sva istrazivanja ukazivala na to da je disleksija podjednako učestala kod dečaka i devojčica, jedna skorašnja američka studija pokazuje da se kod dečaka javlja 2 do 3 češće nego kod devojčica.


Disleksija je, kako tvrde istraživači, nasledna u 85 odsto slučajeva.