Izvor: Evropski institut za hidrataciju


Prema stručnjacima Evropskog Instituta za hidrataciju standardna preporučena dnevna količina vode za decu je između 1,5 i 2 litre vode dnevno. Oni napominju da bi deca trebalo da uzimaju najmanje 3-4 čaše tečnosti dok su u školi,  kao i da povećaju unos tečnosti kada je toplo vreme i kada se bave fizičkim aktivnostima. Evropski institut takođe smatra da sva pića, uključujući vodu, mleko, sokove, negazirana i gazirana pića kao i hrana sa većom količinom vode, kao što su supe i povrće, doprinose našoj hidrataciji.

Na osnovu istraživanja sprovedenih od strane Evropske organizacije za ispravnost hrane preporučen unos vode za mlađu decu je sledeći: 1,3 litra za dečake i devojčice do 2 godine starosti, 1,6 litara za one do 5 godina starosti, 2,1 litara za dečake od devet do 13 godina i 1,9 litara za devojčice.

Dehidratacija jednostavno znači da nemamo dovoljno vode u organizmu. Simptomi blage dehidratacije su umor, glavobolje, kao i usporenost i smanjena sposobnost koncentracije. Nastavnicima je ponekad teško da uoče simptome blage dehidratacije. U razredu, neki učenici mogu postati nervozni pa ih je lako iritirati, umorni su ili im pada koncentracija. Pre nego što stignu kući, mnoga deca žale se na umor ili glavobolje a neka su možda i previše letargična da rade bilo šta drugo osim da se bace na kauč i gledaju TV program. Iako nam ovo ponašanje može izgledati normalno, sada znamo da, iako možda samo delimično, ono jeste rezultat dehidratacije.

Voda čini oko 80% mozga i element je od velike važnosti kada su u pitanju neurološke transmisije. Loša hidratacija ima negativan uticaj na mentalne sposobnosti i sposobnost učenja kod dece. Mentalne sposobnosti uključujući pamćenje, pažnju i koncentraciju opadaju za oko 10% nakon što se oseti žeđ. Ključ za unapređenje kapaciteta za učenje jeste održati hidrataciju tokom celog dana. Idealno bi bilo kada bi svako imao pri ruci svoju flašu za vodu ili neku drugu vrstu tečnosti.