Šta čini ljude uspešnima u poslu? Rezultati brojnih istraživanja pokazuju da je jedna od najvažnijih komponenti za uspeh upravo kvalitetno upravljanje konfliktima na radnom mestu. Konikti svima nama predstavljaju neprijatna iskustva, zbog čega nastojimo da ih izbegavamo. Svi i te kako dobro znamo koliko nam mnogo energije mogu uzeti, a ukoliko ih ne rešimo, često se događa da počnu da se mešaju s privatnim životom, zbog čega se najčešće osećamo još nemoćnije.

Zbog čega upravljanje konfliktima uveliko određuje kako ćemo se osećati na našem radnom mestu, kao i koliko ćemo biti uspešni u poslu?

Odgovor nam na to pitanje daje emocionalna inteligencija, koja igra veliku ulogu u uspešnom razrešenju konflikata. Zbog toga nije ni iznenađujuća činjenica da preko 90% uspešnih ljudi ima visoki nivo emocionalne inteligencije. Neke od najčešćih grešaka koje znamo da pravimo u upravljanju konfliktima, javljaju se upravo zato jer je ne koristimo na pravi način.

5 ključnih stvari u upravljanju konfliktima 

1. Potpuna iskrenost

Koliko ste se puta vi lično ili neko od vaših kolega našli u odnosu u kojem su postojale tenzije s nekom osobom? Niste hteli ništa da joj kažete, da ne narušite odnos ili da vas šef ne ukori, pa ste odlučili da ćutite? Ili ste je konstantno upozoravali da vam ide na živce to što ona radi, ali nikako da vas posluša? I onda vam je jednog dana samo "pukao film", te ste joj rekli sve što odavno hteli, zbog čega ste jedino vi ispali "loša osoba".

Kako nam emocionalna inteligencija može pomoći da, ipak, budemo iskreni prema drugoj osobi, a ne povredimo njena osećanja? Upravo nam ona omogućava da uspešno vodimo vrlo škakljive razgovore s drugima, bez negativnih posledica. S druge strane, ako ne znamo da je koristimo, i najbanalnija komunikacija može da se pretvori u minsko polje. Često smatramo da se drugi ljute zbog sadržaja koji smo im rekli, pa stoga, nastojimo da ga ulepšavamo, krijemo od njih istinu, prećutkujemo neke stvari i sl. kako bismo sačuvali odnose. Ali, to nije istina, ljude, zapravo, povredi namera koja stoji iza naše komunikacije. Stoga, ako želimo da uspešno razrešimo konflikt, potrebno je imati zaista iskrenu nameru prema drugoj strani, te nastalu situaciju želeti rešiti na obostranu korist, a ne samo nastojati izboriti se za svoje.

Nastavak teksta pročitajte na portalu Stil