Ljudi se osećaju mnogo bolje kada daju novac ili određene predmete u humanitarne svrhe, a sada je i naučno dokazano da je osećaj još lepši ukoliko lično usreće nekoga koga poznaju.

U saradnji sa kolegama sa američkog Univerziteta Britanske Kolumbije i čuvene Harvardske poslovne škole, Lara Aknin sa kanadskog Univerziteta "Sajmon Frejzer" istraživala je na koji način dobrotvorstvo utiče na emocije.

Zajedničkim snagama, ovi naučnici sproveli su tri studije na ovu temu i utvrdili da davanje novca u humanitarne svrhe pojačava osećaj sreće kada uključujuje negovanje društvenih odnosa.

Studija je započeta 2011. godine, traje skoro dve godine, a presek je napravljen 19. avgusta 2013. godine.

Sveobuhvatni zaključak jeste da se donatori osećaju daleko zadovoljnije ukoliko, recimo, daju svoj doprinos nekoj svrsi samostalno ili posredstvom prijatelja, rođaka, nego kada to čine anonimno.

Tim je zaključio da će istraživanje obradovati neprofitne organizacije, budući da osećaj zadovoljstva koji se kod donatora i mecena javlja može dovesti do češćih donacija.

Ovo otkriće dopuna je ranijih istraživanja, po kom socijalna interakcija i volonterski rad imaju pozitivne efekte po pitanju sreće.

"Donacije su odličan način da svoja dobra dela pretvorimo u dobra osećanja", zaključio je tim.