Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da smršate i uspostavite balans hormona? Doktorka sa Harvarda otkriva...

Disbalans u nivou nekih hormona dovodi do otežanog gubljenja kilograma. Doktorka sa Harvarda je više govorila o ovom problemu.

 Izvor: Foto: Shutterstock 1667866834

Doktorka Sara Gotfrid, stručnjak za hormone i profesorka na Harvard Univerzitetu, objašnjava kako hormonska neravnoteža sprečava gubitak kilograma.

Povezane vesti

Povezane vesti

Doktorka ističe da njeni pacijenti najčešće postavljaju sledeće komentare:

"Poštujem sva pravila, ali jednostavno ne mogu da smršam."

"Starim i metabolizam se usporava. Ovo je genetika. Sve mi je teže i teže da smršam."

"Poslednjih 5 kg neće nestati! Izgleda da ću se morati pomiriti sa ovim."

"Postoje neke namirnice koje vrlo teško odbijam, iako sam svesna njihove štete."

Da li su vam poznate ove pritužbe? Ukoliko se i vi trudite da smršate, hranite se zdravo i redovno vežbate, ali ponovo ne možete da se rešite kilograma, možda je reč o hormonskom disbalansu.

U našem telu ima više hormona, ali samo 4 su odgovorna za otežano gubljenje kilograma.

Neravnoteža estrogena

Estrogen je ženski hormon koji se proizvodi u jajnicima, čak i nakon menopauze, samo u manjem obimu. Estrogen, kao i drugi hormoni, utiče na našu reakciju na hranu i piće. Povišen nivo estrogena otežava gubljenje kilograma. Da biste regulisali nivo estrogena doktorka preporučuje da ravnomerno rasporedite na obroke 0,5 kg povrća dnevno. Biljna vlakna iz povrća pomažu u snižavanju estrogena i redukovanju telesne težine.

Redovnim konzumiranjem povrća smanjićete količinu mesa u ishrani, koje može loše uticati na stanje hormona, naročito mesne prerađevine. Naučno je dokazano da često konzumiranje crvenog mesa može povećati nivo estrogena.

Višak insulina

Gojazne osobe imaju veći rizik od dijabetesa i insulinske rezistencije. Regulator glukoze je poremećen, šećer u krvi varira, a masne naslage se skupljaju. Zdrav način ishrane bez šećera i sa ograničenim konzumiranjem ugljenih hidrata pomoći će da se reguliše insulin. Doktorka takođe preporučuje da pijete čašu filtrirane vode u kojoj ćete razmutiti kašiku jabukovog sirćeta.

Višak kortizola

Kortizol se još naziva hormon stresa i pojačava se pri stresnim situacijama. Povišen kotizol je jedan od najčešćih uzroka gojaznosti. Ukoliko je kortizol razlog zašto ne možete da smršate, onda će se klogrami najčešće taložiti u predelu stomaka. Visok nivo kortizola pojačava apetit i potrebu za slatkišima i nezdravim grickalicama. U regulisanju kortizola važno je da smanjite nivo kofeina. Zamenite običan čaj sa zelenim ili čajem od limuna i đumbira. Ovi napici su odlični za metabolizam, probavu i mršavljenje.

Nedostatak adiponektina

Adiponektin je ključan hormon za sagorevanje masnoće, reguliše nivo glukoze i razgradnju masnih kiselina. Neki ljudi imaju genetsku predispoziciju da proizvode manje ovog hormona. Između masnog tkiva i centralnog nervnog sistema postoji tajna komunikacija, a adiponektin je jedan od hemijskih glasnika u ovom lancu. Reguliše upalne i oksidativne procese koji doprinose povećanju telesne težine.

Da biste ujednačili nivo adiponektina, doktorka preporučuje da jedete pistaće, tamnu čokoladu i avokado. Takođe, na regulisanje ovog hormona pozitivno utiče povremeni detoks ili post.

Pročitajte i:

Povezane vesti

Povezane vesti

Povezane vesti

Povezane vesti

Zapratite nas i na Instagramu!

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Uživajte u roditeljstvu! (@yumama.rs)

Najnovije

Vesti

Porodica