Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ko utiče na mlade kroz društvene mreže - objašnjava pedagog

'Pustimo ih u taj nekada opasni svet bez ikakvih objašnjenja o mogućim problemima, zamkama, opasnostima. A tu, u virtuelnom svetu, koji često mi odrasli ne shvatamo ozbiljno, oni dobrim delom žive', rekla je pedagog Nevena Toskić ...

 Izvor: Foto: Shutterstock

Zamišljam situaciju kako majka govori ćerki: "Mila, ovo je raskrsnica i ti sada treba da pređeš ulicu. Pravila uoči sama, vidimo se kod kuće." Da sam nekada prisustvovala ovakvoj situaciji, osudila bih je ili čak negde prijavila. Pa ko ovako ugrožava život svog deteta?!

Verovatno se pitate kakve veze ima ova situacija sa društvenim mrežama, a posebno Jutjubom, koji je tema ovog teksta. Evo kakve.

Кada deci stavimo u ruke računar, tablet, telefon i pokažemo kako oni tehnički rade, retko kada prvo razgovaramo sa njima o korišćenju društvenih mreža, internet pretraživača, i slično. Pustimo ih u taj nekada opasni svet bez ikakvih objašnjenja o mogućim problemima, zamkama, opasnostima. A tu, u virtuelnom svetu, koji često mi odrasli ne shvatamo ozbiljno, oni dobrim delom žive.

Poruke na Instagramu, Tik-tok, Snepčet, klipovi raznih 'influensera'... I meni, koja sam u stalnom kontaktu sa njima, nekada je teško da sve propratim. Na mreži se upoznaju, druže, zaljube, posvađaju, pomire (mada to češće moramo uživo staromodnom metodom razgovora oči u oči). Međutim, opasnosti koje ih vrebaju, a kojih oni apsolutno nisu svesni, mnogobrojne su.

Povezane vesti

Mi odrasli i u školi i kod kuće sa decom obično dosta razgovaramo o takozvanim internet predatorima. Кo su, kako da se štite, kome da kažu ako se sa njima susretnu... Ipak, ovde bih skrenula pažnju na manje fizički opasnu, ali psihički vrlo problematičnu stvar. To su razni 'influenseri' na društvenim mrežama. Oni su obično mladi ljudi koji snimaju video-klipove i tako utiču na našu decu. Кoliki uticaj imaju možete videti po broju pregleda tih klipova, ali i u neposrednom razgovoru sa decom. Utiču svojim stavovima, idejama, vrednosnim sistemom. Utiču na muzički ukus dece, kao i modni. A taj uticaj ima za cilj samo jedno – zaradu. Sve što neki od njih preporučuju ili hvale često je reklama za koju su plaćeni. Pa tako vidite grupe dece u istim patikama, istim duksevima za koje znate da su promovisani na tim klipovima. Tako oni od dece stvaraju isključivo potrošače određenih brendova, učeći ih da je spoljašnje jedino bitno. Pravi duks, patike, kasnije automobil, sat, ono je što te uvodi u određeno društvo kome treba da stremiš.

Insisturajući na materijalnom, deca se uče pogrešnim životnim vrednostima. Takođe, neki od ovih mladih ljudi imaju vrlo problematičan stav o drugim ljudima (često se u klipovima vređaju drugi koji se bave snimanjem klipova), partnerskim odnosima (ponižavanje devojaka). Sve je dozvoljeno i nema ograničenja. Stoga mislim da mi kao odrasli odgovorno i ozbiljno treba da se bavimo ovim problemom. Objasnite deci koje su dobre i loše strane interneta. Odgledajte neki klip sa njima i zajedno ga analizirajte. Naučite svoju decu da razmišljaju o stvarima koje vide i čuju, a ne da ih bez pogovora prihvataju. Ne puštajte ih same i nezaštićene da prelaze tu raskrsnicu, pomozite im na tom putu sazrevanja i odrastanja.

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Vesti

Porodica