Klinci lako upadnu u zamku raznih TV reklama, promotivnih džinglova, bilborda, bivajući na taj način prevareni da postanu potrošači, pogotovo što iza reklamnih materijala stoji čitava nauka, osmišljena da izazove određene reakcije i emocije koje na kraju dovode do kupovine. Na roditeljima je da pomognu deci da shvate kako kompanije pokušavaju da ih nateraju da nešto kupe, čak i ako to ne shvataju.
Evo šta stručnjaci za oglašavanje znaju, a trebali bismo i mi: što je mlađi uzrast u kojem dete počinje da bude izloženo imidžu brenda, veća je verovatnoća da će kupiti taj proizvod kada odraste ili moliti roditelje da mu baš to kupe.
Roze za devojčice, plavo za dečake
U reklamama se pravi jasna razlika između igračaka za dečake i igračaka za devojčice, zbog čega oni i žele određene stvari. Pored tradicionalne podele: ruze/plavo, oni koriste male glumce: devojčice koje se igraju sa lutkama i dečake koji upravljaju automobilima ili setovima alata. Šta ih ovo uči? Ništa više od toga da se devojčica ne igra autićima (čak i da joj se sviđaju), a dečak ne bi trebalo da ima ništa roze, to je samo boja za devojčice.
Nezdravi izbori
Oglašavanje ima moć čak i da odredi da dete više voli nezdravu brzu hranu. Likovi iz crtanih filmova jedu žitarice ili čips, a zatim dete upada u njihov svet i to ako ima posebne figurice, dostupne samo ako kupite te određene proizvode. Tu je i mnoštvo videa koji utiču na decu da žele čips ili brzu hranu, umesto zdravijeg izbore koji sadrži hranljive materije koja su dobre za njihova tela u razvoju.
Ali čak i ako dete shvati da je ono što vidi reklama, to ne znači da to ne može uticati na njega kasnije, kada bude u kupovini. Nije ni čudo što bira upravo te slatkiše, pića ili grickalice! Stručnjaci koji dizajniraju oglase tačno znaju koju „dugmad“ treba pritisnuti da bi generisali određeno ponašanje jer deca imaju potrebu za stimulacijom – dečji mozak veoma dobro reaguje na podsticaj. Ako je nešto super interesantno, onda će to i da primeti, poželi i konzumira.
BONUS VIDEO