Često se govori o tome kako u modernom roditeljstvu postoji praksa da se deca upisuju na više vanškolskih aktivnosti, ali se tu postavlja pitanje - da li dete ima vremena za igru? Dr Ranko Rajović često govori o vaspitanju deteta, motoričkim veštionama, kao i o darovitoj deci. Kako je jednom prilikom naveo, darovita deca nisu ona koja idu na 5 aktivnosti, već ona koja se igraju.

Ipak, važno je i uočiti dečiji talenat i interesovanje, pa ga usmeriti ka onome što voli. Na pitanje, kako prepoznatitalenat kod deteta, dr Ranko Rajović odgovara:

"Teško je nekad proceniti gde je talenat deteta. Tu roditelji moraju da osete svoje dete. Ako dete recimo, stalno traži da ide u park i da, recimo, igra fudbal, ili ćerka voli da presvlači lutke, pustite ih. Mala deca vole dinosauruse - meni je važno da oni u detinjstvu razmišljaju - kupićemo slikovnice, male enciklopedije, neke sličice da lepi, da gleda. On kroz dinosauruse nauče kontinente, gde su živeli, kako su se zvali, koji je bio biljojed, koji je jeo druge životinje... Znači jako puno stvari nauči - stano razmišljaju. Recimo, neko dete je impresionirano istorijom, gleda istorijske filmove. Tu treba osluškivati svoju decu. Ili recimo imate dete koje voli crtanje, pa odvedite ga na kurs neka crta. Roditelji moraju da vide koja je potreba deteta, šta ono voli. Možemo neke korisne stvari da uči, neki jezik, instrument, pa da vidimo da li to voli. Ako ne voli, nemojte na silu ništa. Toliko ima puno stvari koje možemo da radimo, da ne treba ništa da radimo na silu. Ono može da gleda neke slikovnice istorijske ili o životinjama, pola sata, sat, sat i po... To je to, on to voli. E tu ga onda roditelj usmerava. Da li voli sport, hoće da pliva, ide svaki dan na bazen - idemo na plivanje. A ne da roditelj pravi program bukvalno, idemo na balet, na engleski, na ne znam ovo, na ono, i dete svaki dan ima 2-3 aktivnosti."

Šta se dešava sa decom koja imaju previše aktivnosti van škole, kao i koliko je rizično da roditelj forsira dete da ide na ono što mu se ne dopada:

"To dete je smoreno, ne voli više ništa. I onog momenta kada roditelji vide da je dete izgubljenog pogleda, da mu se ne ide, tu mora da se naprave granice. Da vidimo šta on hoće i da ga usmerimo tamo gde voli, a ne da ga vodimo kao nekog malog robota, jedna , drug, peta, deseta stvar. Nema od toga ništa."

(Yumama)

BONUS VIDEO:

UČITELJ GLUME OTKRIO ŠTA JE NAJVAŽNIJE U RADU SA DECOM! Nikako im ne treba pristupati na OVAJ način, a talenat pokazuju u 3 vida Kurir televizia