Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DVOGODIŠNJAK POČEO DA POKAZUJE ZNAKOVE PUBERTETA: Lekari u šoku, za sve je kriv tatin gel a ovo su simptomi koje je imao

Autor Radmila Ilić

Dečak se razlikuje od vršnjaka, čak je počeo i da pokazuje znakove puberteta. Lekari su jedva uspeli da nađu gde je problem.

 Dečak Izvor: Shutterstock

Mama Erika je često išla sa sinom u igraonicu, ali kad god bi ga tamo dovela dobijala bi pitanje zbog čega njeno dete još pije iz flašice. Mnogi su mislili da je stariji zbog njegove mišićave građe, pa je dobio i nadimke Viking ili Samson. Mami to nije smetalo, ali se zabrinula kada je kod dvogodišnjaka ugledala stidne dlake na telu.

"Znala sam da to nije normalno. Izgledao je kao dečak star 4 ili 5 godina, a onda su se počele javljati i trajne erekcije", ispričala je mama dečaka.

Možda će vas zanimati

On je sa samo godinu dana bio težak 12 kilograma, a mesečno je dobijao nešto manje od kilogram. To nije bilo salo, samo mišići.

Doktor Toni Hils, pedijatar endokrinolog iz dečije bolnice u Londonu bio je zbunjen kada ga je mama ovog dvogodišnjaka kontaktirala.

Dečak je u svom telu imao testosterona kao i odrasli muškarac. Takođe je imao gustinu kostiju kao dete u dobi od četiri i po godine. Daljnim pretragama isključeni su najčešći uzroci, poput endokrinog tumora ili kongenitalnog poremećaja koji utiče na nadrbubrežne žlezde.

"Bilo je vrlo zastrašujuće jer niko nije znao šta se dešava", kaže mama Erika, a onda je jedan doktor pitao da li je dete na neki način izloženo veštačkim testosteronima namenjenim odraslima. Mama se tada prisetila da je njen muž nekoliko godina koristio testosteron u gelu zbog složenog stanja testisa sa kojim je rođen.

 Pedijatar, doktor, dete
Mama i dete kod lekara
Izvor: Shutterstock

"Šokirali smo se kada smo shvatili da je gel koji je moj suprug svakodnevno koristio lokalno mogao da uzrokuje probleme kod deteta", kaže Erika.

Testosteroni u gelu i rizici po decu

Doktor Bendžamin Udoka iz dečije bolnice u Njujorku je objasnio da testosteron u gelu ostaje na koži čak i nekoliko sati nakon nanošenja.

"Članovi porodice i drugi pojedinci koji su u bliskom kontaktu sa pacijentom izloženi su riziku. Testosteron dolazi u krvotok čak i kada pacijent nosi odeću. Visok nivo je posebno opasan za decu jer mogu ući u pubertet godinama pre svojih vršnjaka. Simptomi uključuju pojavu akni, stidnih dlaka ispod pazuha, kao i prevelike reproduktivne organe", napominje doktor.

 Doktor, dete, pedijatar
Dečak kod pedijatra
Izvor: Shutterstock

Lekari savetuju ljudima da koriste jednokratne rukavice kada nanose gel, a roditeljima ovog dvogodišnjaka poručuju da ne brinu jer će dečakove godine na kraju sustići njegovo telo. Objasnili su da će se nivo dečakovih hormona vratiti na normalu sada kada je njegov tata prešao na injekcije testosterona.

"Problem je uočen relativno rano i nadamo se da neće naneti nikakvu dugoročnu štetu", zaključuje dr Hils.

(Yumama)

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica