Sve mame i tate žele da čuju kako učitelj hvali njihovo dete i da se radosno i ponosno vrate sa roditeljskog sastanka. Međutim, ponekad komentari koje dobijete mogu imati drugačije značenje nego što prvobitno mislite. Neka koja iuzgledaju poziitivno zaprao mogu da prenose poruku za podsticanje poboljšanja, tako da morate pažljivo da slušate.
Učitelji i nastavnici su pažljivi sa svojim rečima, tako da ne kritikuju, ali je važno uzeti u obzir njihove komentare. Daniela Lion provela je devet godina kao nastavnica engleskog jezika, podučavajući sve uzraste, od osnovne škole do odraslih, a sada radi za onlajn kompaniju za učenje jezika.
Ona kaže: "Cilj nastavnika i učitelja je uvek da pomogne učenicima da dostignu svoj puni potencijal. Roditeljski sastanak je divna prilika da razgovaramo sa roditeljima o učenju koje se dešavalo tokom školske godine, kao i da podelimo povratne informacije. Nastavnici uvek daju svoje povratne informacije na pozitivan način na ovim sastancima jer navijaju za vašu decu koliko i vi. Nastavnici će uvek biti ohrabrujući i paze da budu što pozitivniji u svojim komentarima. Čak i ako ponašanje učenika nije na nivou, uokvirivanje ovoga pozitivno podstiče učenika da se poboljša," piše The Sun.
Ovde Danijel otkriva šta nastavnici zaista misle kada koriste određene popularne fraze da opisuju ponašanje deteta...
1. "Ima potencijal" - "Ovo je jedna od onih lukavih fraza koje zvuči prilično pozitivno, ali može značiti da vaše dete trenutno ne ispunjava u potpunosti svoj potencijal. Ova fraza često znači da nastavnik/učitelj može da vidi da je dete inteligentno i da ima kapacitet da radi dobro, ali iz nekog razloga to ne radi."
"Započnite razgovor sa njihovim učiteljem i pitajte tačno gde su prepreke na putu vašeg deteta. Onda možete zajedno da radite na njima – odvođenje deteta u biblioteku, u zoološki vrt, u muzej ili na vannastavnu nastavu može pomoći da se pokrene interesovanje za predmet. Ponekad je deci potreban samo trenutak inspiracije da ih zainteresuju za čas – bilo da je to vezivanje predmeta za buduću težnju ili za određeni hobi ili interesovanje koje imaju."
Dodatna pitanja koja roditelji mogu postaviti...
- Šta mislite da treba da uradi da ostvari svoj puni potencijal?
- Postoji li nešto što možemo učiniti kod kuće da ga motivišemo?
2. "Ima puno energije" - "Energija i entuzijazam su odlične osobine i nešto što želimo da sva deca donesu u učionicu. Međutim, ova fraza može značiti da energija vašeg deteta može ometati neke učenike. Primeri ponašanja mogu biti: šetanje po razredu kada bi trebalo da sede i uče, nemogućnost da se pravilno sedi na stolici pričanje preko drugih.Ključ je da radite sa visokim nivoom energije vašeg deteta, a ne protiv njega. Sva deca su puna energije i važno je da im damo izlaz ove energije i kod kuće i u školi. Pešačenje do škole i iz nje nije samo zdravo, već može pružiti deci prijeko potrebnu vežbu prije početka nastave. Takođe, hobiji poput borilačkih veština ne samo da sagorevaju višak energije, već uče decu disciplini."
Dodatna pitanja koja roditelji mogu postaviti...
Kada vidite da se ovo dešava?
- Da li osećate da njegova visoka energija ometa čas?
- Postoji li nešto što možemo da primenimo kod kuće da bismo pomogli u upravljanju ovim ponašanjem?
3. "Veoma je popularan... i brbljiv." - "Kao neko čiji je profesor matematike rekao mojoj mami da sam "rođena da pričam", veoma mi je poznat ovaj komentar. Svako želi da mu dete bude popularno i da ima mnogo prijatelja u školi i ova fraza definitivno znači da jeste! Međutim, popularnost ponekad može biti veoma dobra odvraćanje pažnje od školskih zadataka. Kada nastavnik ovo kaže, to takođe može imati implikacije da ćaskanje vašeg deteta ometa tok časa. Opet, biti pričljiv i komunikativan je odlična veština kako na času tako i na budućim poslovima. Ključno je osigurati da vaše dete zna kako da izbalansira slušanje i govor kako ne bi propustilo važne informacije."
Dodatna pitanja koja roditelji mogu postaviti...
- Da li ćaskanje ometa razred?
- Da li i dalje uspeva da završi svoj posao?
- Da li postoji šansa da učestvuje u grupnom radu na času?
4. "Bori se da prati uputstva." - "Važno je znati uzrok ovoga – da li dete ima problem ili je jednostavno sanjar? Ili ne razumeju uputstva, pa se bore da ih izvrše? Ili da odbijaju da prate uputstva? Ponekad se čak može desiti da se deca muče da vide tablu, čuju nastavnika ili prate uputstva zbog nedijagnostikovanih poteškoća u učenju. Ovo je definitivno nešto što želite da isključite. Očigledno je da sve ovo zahteva različita rešenja. Ključno je da kao roditelj postavite pitanja na roditeljskom sastanku kako biste razjasnili šta je uzrok. Ovo je odlična tačka za otvaranje dijaloga sa svojim detetom o njihovom učenju."
"Ne rađaju se sva deca sa prirodnim organizacionim veštinama i ponekad im je potrebna uputstva odrasle osobe ili čak nastavnika da im pokaže veštine učenja."
Dodatna pitanja koja roditelji mogu postaviti...
- Postoje li određene vrste pravaca koje izazivaju više problema od drugih?
- Mislite li da je moguće da ne razume zadatke?
- Da li je moje dete ometano stvarima ili nije fokusirano?
- Da li to utiče na učenje mog deteta?
4. "Postigao/la je neki napredak."- "Nastavnik može da kaže da je dete postiglo neki napredak, ali možda ne onoliko koliko se očekivalo. Ovo je uvek nešto za proslavu jer se ne može očekivati da deca pređu od 0 do 100 preko noći. Smisleno učenje i napredovanje zahtevaju vreme i ova fraza znači da se vaše dete kreće u pravom smeru. Ključ kada čujete ovu frazu je da znate koji su koraci koje vaše dete treba da preduzme da bi nastavilo da napreduje."
Dodatna pitanja koja roditelji mogu da postave:
Da li u ovoj fazi još uvek zaostaju za očekivanim nivoom?
Koji su sledeći koraci koji su im potrebni da bi dalje napredovali?
Šta možemo učiniti kod kuće kako bismo podržali njihovo učenje?
"Roditeljski sastanak je savršeno vreme da radite zajedno sa učiteljem vašeg deteta kako biste maksimalno iskoristili potencijal učenja deteta kako u školi tako i kod kuće. Ne zaboravite da su pozitivnost i podrška ono što učenicima daje šansu da budu bolji."
(Yumama/T.A.S.)
BONUS VIDEO:
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.