Deca sve ranije počinju da uče strane jezike, bilo da ih uče kroz crtaće, igrice, slikovnice, ili da ih uče u vrtiću i na časovima. Mnogi roditelji žele da se deca što ranije upoznaju sa engleskim jezikom kako bi im postao kao maternji, ali da je može da bude prerano?
U kom uzrastu je najbolje da dete počne sa učenjem stranog jezika? Lingvista, pedagog, učitelj i prevodilac Diana Belan za Parents.ru objašnjava u kojem uzrastu je najbolje da dete pohađa časove, ali i kada više ima štete nego koristi:
"Danas su u modi postale metode ranograzvoja dece koje podrazumevaju i učenje stranog jezika. A neki savremeni roditelji pokušavaju da počnu školovanje svog deteta što je ranije moguće, sa 2-3 godine. Beba, koja je jedva naučila da izgovara reči na svom maternjem jeziku, savladava strani rečnik. Da li je to dobro?
Starost 2-3 godine
S jedne strane, u ranom uzrastu deca su veoma prijemčiva za sve novo. Pažnja, pamćenje - sve je usmereno na razumevanje sveta. Ovo je veliki plus za učenje jezika. S druge strane, oni su još veoma mali, snažno vezani za mamu i tatu, a njihov kontakt sa svetom ostvaruje se preko bliskih ljudi. Za dete, poseta dečjem klubu ili pohađanje časova sa mentorom pozvanim u vaš dom može biti stresno.
U ovom uzrastu, najbolja opcija je kada mama ili tata sami uče dete, poštujući dva osnovna principa:
doslednost – o svemu odlučuje svakodnevna praksa i komunikacija sa detetom na engleskom jeziku
aktivnosti igre – igra je glavni izvor poznavanja sveta u ovom uzrastu
Ali to pod uslovom da govore strani jezik na visokom nivou. Ako roditelji imaju osrednje znanje jezika, onda učenje može samo šte bebi: čuće pogrešne zvukove, zapamtiti pogrešno izgovorene reči i fraze.
Starost: 5-7 godina
Tokom ovog perioda, dete aktivno dopunjuje svoj rečnik svog maternjeg jezika. Obično, do 5 godina, predškolac već ima određena znanja o svetu oko sebe i lakše mu je da savlada iste pojmove na engleskom. Štaviše, deca aktivno komuniciraju sa vršnjacima i uče da slušaju jedni druge. Stoga, upravo u ovom uzrastu roditelji treba da razmišljaju o početku nastave.
Starost: 7-8 godina
Naprotiv, mnogi roditelji ne žure da uče svoje dete stranom jeziku, verujući da će mu školski program biti dovoljan. Ali ovde, na iznenađenje i razočaranje roditelja, postoje i zamke: učenje stranog jezika počinje ubrzano. Učenik još nije savladao slova i zvukove kada mu na glavu padnu gramatički i praktični zadaci – dijalozi i nepoznati tekstovi. Zbog nerazumevanja predmeta i preobilja novih informacija, interesovanje deteta za engleski jezik naglo opada.
Starost: 8-10 godina
Ovo je vreme kada dete prolazi kroz restrukturiranje svih mentalnih procesa, pamćenje postaje "razmišljanje". Učenik počinje da uči jezik smisleno, logično.
Greška mnogih nastavnika je što se udaljavaju od igračkog aspekta nastave i prelaze na teoriju i šematski prikaz gradiva. Ali u dobu od 8-10 godina, deca i dalje vole da se igraju, vole da isprobavaju slike različitih heroja. Stoga se najbolji efekat postiže ako u nastavi stranog jezika koriste igrui živopisne slike. Svaka igra sama po sebi oslobađa od stresa, oslobađa napetosti i pleni učenika. Posle takve lekcije, dete odlazi sa osmehom i željom da dalje uči.
Šta roditelji treba da uzmu u obzir
Izbor prvog učitelja. Veoma važna tačka, jer se u prvim časovima polaže baza znanja deteta, izgovor i razumevanje engleskog govora. Da ne bi morali kasnije da se ponovo obučavaju, roditelji treba da izaberu kompetentnog i kvalifikovanog učitelja.
Obratite pažnju na to kako nastavnik vodi čas , koji vizuelni materijal koristi i da li u njegovoj metodici ima mesta za igrice. Nastava se mora održavati na engleskom jeziku, moraju se koristiti igračke, kartice i drugi dodatni materijali.
Ako vaše dete rado ide na časove i pita roditelje kada će biti sledeći, to znači da učitelj predaje sa dušom i ljubavlju prema svom poslu."
(Yumama/T.A.S.)
BONUS VIDEO: