Prvi korak: Određivanje spremnosti deteta

Mnogi jedva čekaju da počnu sa privikavanjem deteta na nošu, ali neki roditelji su spremni za trening pre svoje dece. Ukoliko se sa privikavanjem počne mnogo rano, može doći do brojnih problema, kao što je odbijanje deteta da uči da koristi nošu, što često prouzrukuje frustracije kod roditelja.

Da bi čitav ovaj proces prošao što bezazlenije i predstavljao jedno pozitivno iskustvo, evo nekoliko smernica koje ukazuju na spremnost deteta na privikavanje na nošu.

Uzrast

Ovaj faktor nije jedini u odlučivanju na početak navikavanja na nošu, ali se savetuje da se sačeka do druge godine deteta. Za decu sa Daunovim sindromom je preporučljivo da se sa privikavanjem počne posle napunjene treće godine.

Kontrola bešike

Ukoliko dete potpuno isprazni bešiku kada mokri, i ostaje suvo najmanje sat i po u toku dana.

Predvidljiva stolica

Creva deteta rade po ustaljenom i predvidljivom rasporedu.

Motoričke sposobnosti

Dete pokazuje sposobnost da samo ide i vrati se iz kupatila, i da uzima stvari sa poda.

Ponašanje

Dete može udobno da sedi na WC šolji ili noši od dva do pet minuta. Možete dati detetu da čita omiljenu knjigu ili da se igra dok sedi na noši.

Spremnost na poslušnost

Dete može da izvrši nekoliko jednostavnih uputstava (na primer- sedi).

Iskazivanje potrebe

Dete svoju potrebu da ide u toalet iskazuje izrazom lica, gestovima, stavom, crtežima ili rečima.

Drugi korak: Odredite svoju spremnost

Pre nego što se odluče na privikavanje deteta na nošu, roditelji moraju biti spremni da posvete svoje vreme i trud, kako bi sproveli uspešno navikavanje.

Ukoliko dete pokaže spremnost za korišćenje noše, ali roditeljima obaveze ne dozvoljavaju da dete vode u toalet po ustaljenom rasporedu, privikavanje treba odložiti za period kada roditelji imaju više slobodnog vremena.

Treći korak: Privikavanje na nošu

1.    Dan počinje ovako: buđenje, skidanje vlažne pelene, odlazak u toalet. Oblačenje donjeg veša detetu.

2.    Odvedite dete do toaleta svaki put kada mislite da ima potrebu da vrši nuždu.

3.    Dopustite detetu da čita omiljenu knjigu ili da se igra omiljenom igračkom dok sedi na WC šolji ili noši.

4.    Koristite crteže kako biste pojačali verbalna uputstva detetu.

5.    Koristite pomoćna sredstva (knjige, igračke, slatkiše itd.).

6.    S vremena na vreme promenite pomoćna sredstva.  

Prevela i priredila Milena Nonković