Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Prepuna patogenih bakterija: Igračka koju deca obožavaju može ozbiljno ugroziti njihovo zdravlje

Naučnici iz Švajcarske i Amerike su sproveli istraživanje koje je utvrdilo da je 80 odsto igračaka sa kojima se deca kupaju, zaraženo bakterijama koje mogu da izazovu ozbiljne infekcije.

Izvor: Foto: Profimedia

Istraživači su prebrojavali mikrobe koji su plivali unutar žutih patkica i rekli da je tečnost koja se isprazni kada se stisnu sadržala "potencijalno patogene bakterije" u četiri od pet proveravanih igračaka, navodi AP.

Kako se navodi, pronađene bakterije uključuju legionelu i pseudomonas aeruginosa, bakteriju koja se često vezuje za bolničke infekcije.

Naučnici su bili iznenađeni jako velikom količinom i do 75 miliona ćelija po kvadratnom centimetru i raznim drugim bakterijama i gljivicama u patkama.

Dok određene količine bakterija mogu pomoći u jačanju imunološkog sistema dece, neke mogu takođe dovesti do infekcija oka, ušiju i creva, rekli su istraživači.

Studiju su sproveli švajcarski Federalni institut za vodene nauke i tehnologiju i Univerzitet Ilinois, a objavljena je u časopisu "Biofilms and Microbiomes".

Navodi se da je to jedno od prvih ozbiljnijih naučnih istraživanja ove vrste.