Rezultati istraživanja80 odsto dece ne unosi dovoljno povrća, svako treće jede preporučenu količinu voća, samo trećina dece unosi dovoljno mesa, a gotovo nijedno dete ne unosi dovoljno žitarica. Svega trećina dece konzumira dovoljne količine mleka i mlečnih proizvoda, 15 odsto pretežno jede masnu hranu a više 60 odsto nema nikakve redovne fizičke aktivnosti.

Alarmantni trendovi koji se tiču načina ishrane i nivoa fizičke aktivnosti školaraca, koji su ispitivani na teriroriji čitave Srbije, ukazuju na potencijalno veliki rizik oboljevanja od hipertenzije, dijabetesa, bolesti srca i krvotoka i različitih vrsta karcinoma u odraslom dobu. 

"Ključni momenat za promenu ovih trendova je u menjanju izvora informisanja, kao i u uticanju na formiranje ispravnih navika u ishrani i fizičkoj aktivnosti u ranom dobu. Sledeći korak u projektu je praćenje efekata jednokratne usmerene edukativne intervencije, isporučene u skladu sa referentnim preporukama vodećih stručnih organizacija i naučnih istraživanja, koja je namenjena podizanju informisanosti dece i adolescenata u ovim oblastima.

Finalno, naš projekat "Načini pravi izbor za dugoročno zdravlje" će pokušati da vodičem za zdrave životne navike, koji će biti završen sredinom ove godine, svakom pojedincu da konkretan odgovor na pitanje kako da se ispravno hrani i adekvatno vežba", rekao je lider projekta prof. dr Sergej Ostojić ističući da je uvođenje edukacije o ispravnim životnim navikama u formalno obrazovanje jedno od dugoročnih rešenja koje ovaj problem zahteva. 

Kako da poboljšamo zdravlje naše dece?

Opšte preporuke u ishrani dece podrazumevaju dnevni unos više od 6 porcija žitarica, tri porcije povrća, dve porcije voća, tri porcije mleka i mlečnih proizvoda, pet i više porcija proteinskih namirnica (npr. riba, orašasti plodovi, meso), kao i umeren unos masnoća, slatkiša i začina kao što je kuhinjska so.

U pogledu fizičkih aktivnosti, svako dete treba da ima 60 i više minuta umereno intenzivne fizičke aktivnosti svakog dana u nedelji u vidu sporta, rekreacije, odlaska do škole ili igre. 

Infografik: Promo