Mališani koji pate od visokofunkcionalnog autizma bolje se snalaze u rešavanju gramatičkih zadataka nego dečaci koji nemaju ovaj poremećaj, rezultati su nedavno sprovedenog istraživanja.
Naučnici Medicinskog centra Univerziteta u Džordžtaunu sproveli su istraživanje u kojem je učestvovalo 45 mališana uzrasta od sedam do 13 godina. Učesnici eksperimenata podeljeni su u dve grupe - jednu je činilo 20 dečaka rođenih s autizmom, a drugu 25-oro dece bez ovog sindroma.
Jedan od zadataka koji su dati učesnicima studije bio je da se pravilni glagoli iskažu u prošlim vremenima engleskog jezika, a rezultati su pokazali da dečaci s visokofunkcionalnim autizmom s manje poteškoća savladavaju ovaj problem.
"Nismo očekivali ovako zanimljiv rezultat", objasnio je jedan od koautora studije Majkl Ulman, direktor laboratorije za ispitivanja mozga i jezika u ovom univerzitetu.
Kako se navodi u izveštaju studije, objavljenom u magazinu "Istraživanja poremećaja iz spekta autizma", autostični dečaci brže izražavaju prošklo vreme pravilnih glagola dodavanjem nastavka -ed. Međutim, oni su beležili lošije rezultate od dečaka koji su rođeni bez autizma na testovima koji su zahtevali pisanje prošlog vremena nepravilnih glagola.
"Ovi nalazi ukazuju nam da bi deca s visokofunkcionalnim autizmom mogla da pokažu bržu obradu gramatičkih podataka, ali ovo ne može biti obrazac za neke druge zapamćene reči", istakao je Ulman i objasnio da su naučnici stekli utisak da sposobnost za razumevanje gramatike zavisi od proceduralne memorije, odnosno one koju upotrebljavamo dok igramo video-igrice ili upravljamo automobilom.