Emocionalna inteligencija je ključna za socijalizaciju, a naučnici veruju da ona u današnje vreme sve više trpi jer mališani, jednostavno, nemaju vremena da se posvete radu na pooštravanju veštine prepoznavanja i razumevanja tuđih osećanja.

Grupa stručnjaka s losanđeleskog Univerziteta Kalifornije odlučila je da proveri ima li istine u ovoj tvrdnji, a to im je pošlo za rukom zanimljivim ekpserimentom. Naučnici su, naime, želeli da utvrde da li odsustvo elektronske uređaja - kompjutera i televizora - poboljšava sposobnost dece da razumeju izraze lica i sporazumevaju se neverbalno.

Učesnici eksperimenta, mališani koji nisu znali da su deo istraživanja, podeljeni su u dve grupe. Jedan deo učesnika - 51 dete - upućen je na kampovanje, dok je drugi deo - 54 mališana - vreme proveo na uobičajen način, tj. gledajući televiziju i upotrebljavajući kompjuter.

Kako autori studije naglašavaju, među učesnicima nije bilo demografskih razlika, izuzev toga što je u grupi koja nije otišla u prirodu bilo neznatno više Amerikanaca azijskog porekla.

Rezultati ovog zanimljivog ekperimenta pokazali su, nakon dva testiranja, da su deca koja su bila lišena mogućnosti da upotrebljavaju tehnološke naprave bolje "čitala" signale u neverbalnoj komunikaciji!

To postavlja pitanje kakav bi boljitak donelo uklanjanje televizora i kompjutera iz života dece na mesec ili godinu dana, budući da je samo pet dana takvog života dalo odlične rezultate, naglasili su naučnici koji su sproveli istraživanje.