Posledica uvođenja najnovijih tehnoloških proizvoda u život deteta, prevashodno telefona sa ekranima osetljivim na dodir i iPada, jeste ta da u vrtićima mališani ne umeju da savladaju najosnovnije motoričke radnje, kao što je držanje olovke i bojice.

Pojedina obdaništa u svetu već su počela da uvode takozvane interaktivne table, digitalne aparate i "tač skrin" kompjutere sa ciljem da deca u ranom dobu nauče da koriste digitalnu tehnologiju.

I dok mnogi osuđuju ovakav potez, Džef Stenford iz popularnog lanca britanskih vrtića "Asquith Day Nurseries" - koji je uložio oko 4 miliona funti u digitalnu tehnologiju - odbranio je ovaj potez rekavši da pomenuti proizvodi pomažu deci da se upoznaju sa tehnologijom, te da im stečeno znanje biva jako korisno kada krenu u školu.

Ipak, britanski ekspert za pismenost Sju Palmer ovim povodom je izjavila da ono što deci do sedme godine zaista treba jesu pravi prostor i pravo vreme - što znači: prava, trodimenzionalna iskustva.

"Već imamo velikih problema sa decom koja ne umeju da drže olovku ili hemijsku", izjavila je Sju. "Ukoliko generacija koja dolazi zaista jeste tehnološki najpotkovanija generacija, i već provode svo slobodno vreme pred kompjuterom ili televizijom nego što su u školi - da li zaista treba i u vrtiće da uvodimo neizbežne proizvode zasnovane na "tač skrin" tehnologiji?"

Anketa koju je sajt daynurseries.co.uk sproveo među 806 roditelja i staratelja u vrtićima pokazala je da samo 26 odsto ispitanika smatra da je izloženost tehnologiji u ranim godinama zapravo dobra stvar za njihovo kasnije snalaženje.

Ovo istraživanje je pokazalo da većina ljudi želi da zaštiti bezbrižnu igru svoje dece od negativnog uticaja tehnologije.