Studija naučnika sa Univerzitetskog koledža u Londonu pokazala je da su mališani koji su neredovno odlazili na spavanje, ili ostajali budni posle 21 sata, postizali slabije rezultate u čitanju i matematici. U istraživanju su analizirani podaci o     11 000 dece koja su imala tri, pet i sedam godina, kako bi se utvrdilo kako napreduju u učenju i da li je to povezano sa njihovim navikama u večernjim satima, pre spavanja.

Otkriveno je da su kasni odlasci na spavanje najčešći u uzrastu od tri godine, a do sedme više od polovine dece ide da spava u periodu između 19:30 i 20:30. Nedostatak sna može da poremeti prirodni ritam organizma, kao i da umanji sposobnost mozga za primanje novih informacija, navode autori studije.

Naučnici, na čelu sa profesorkom Amandom Saker sa Univerzitetskog koledža u Londonu, kažu da je moguće da su neredovni odlasci na spavanje odraz haotičnog stanja u porodici i da je to, a ne poremećen san, ključan faktor kada je učenje dece u pitanju.

“Rutina je jako bitna za decu. Trebalo bi što ranije uspostaviti redovno vreme odlaska na spavanje, ali nikad nije prekasno za tako nešto”, istakla je profesorka i dodala da odlazak u krevet pre 19.30 časova nije uticao na sposobnost učenja kod dece.