Nova istraživanja su otkrila da nije dobra ideja ići u kupovinu namirnica dok vam krči stomak. Razlog je to što gladnim kupcima visoko kalorična hrana može biti primamljivija nego inače.

Tokom istraživanja, od 68 ispitanika je traženo da ne jedu pet sati pre dolaska u laboratoriju. Zatim su polovini učesnika ponuđeni pšenični krekeri i to u neograničenoj količini, dok druga polovina nije dobila ništa da pojede.

Od obe grupe traženo je da preko interneta obave kupovinu namirnica. Ponuđena im je visoko kalorična hrana poput slatkiša, grickalica, crvenog mesa ali i ona nisko kalorična poput voća, povrća i pilećih prsa.

Učesnicima koji su ostali gladni primamljiviji su bili visoko kalorični proizvodi. Naučnici su otkrili da su se, u proseku, gladni ljudi odlučili za 5.7 visoko kaloričnih proizvoda, dok su se siti opredelili za 3.9 takva proizvoda.

U drugom eksperimentu naučnici koje je predvodio Brajan Vansink, direktor "Hrana i Brend labaratorije" na Univerzitetu u Kornelu, analizirali su kupovinu namirnica 82 ljudi u stvarnom životu. Oni su poredili kupovinu onih koji su je obavili od 13 do 16 časova (period posle ručka kada su ljudi ređe gladni) i kupovinu između 16 i 19 časova (kada je verovatnije da su ljudi gladni).

Oni koji su bili u kupovini između 16 i 19 časova kupovali su manje nisko kaloričnih proizvoda od onih koji su kupovali između 13 i 16 časova (prvi su kupovali 8 dok su drug kupovali 11 nisko kaloričnih proizvoda).

"Čak i kratkoročno lišavanje hrane može dovesti do promena u izboru ljudi, koje se ogledaju u tome da li će izabrati visoko ili nisko kalorične namirnice", napisali su naučnici u novinama Američke Medicinske Asocijacije.

"Rezultati pokazuju da bi ljudi morali biti pažljiviji pri izboru hrane kada su gladni i da se turde da idu u kupovinu namirnica onda kada su siti," naglasili su naučnici.