Istraživanje koje se bavilo školskim uspehom šestogodišnjaka je pokazalo da na visinu ocena učenika ne utiče samo njihovo znanje, već i aktivno učešće u nastavi i organizovanost.  Kako su devojčice sklonije primerenom ponašanju, one imaju određenu prednost u odnosu na dečake. Ta razlika koja se javlja u osnovnoj školi može da traje do kraja školovanja.

Američki naučnici su proučavali performanse više od 5.800 dece uzrasta od šest do 12 godina, a koje se tiču čitanja, matematike i prirodnih nauka. Kasnije su rezultate ostvarene na testovima upoređivali sa procenama nastavnika. Došli do zaključka da je većina nastavnika pretpostavila da će dečaci ostvariti slabiji uspeh nego što su rezultati pokazali.

Kristofer Kornvel, jedan od autora studije, je izjavio da nastavnici u toku ocenjivanja đaka najviše uzimaju u obzir njihov pristup učenju. To podrazumeva šest karakteristika kojima su sklonije devojčice, a koje se tiču prisutnosti, istrajnosti pri rešavanju zadataka, želje za učenjem, nezavisnosti u učenju, fleksibilnosti i organizacije. Kornvel dodaje da, iako je ocenjivanje subjektivna stvar nastavnika, ono može značajno da utiče na budućnost dece.