Evropska unija ima najviše standarde u pogledu bezbednosti igračaka, te je Evropska komisija pokrenula novu kampanju protiv krivotvorenih i opasnih igračaka. Samo uz doslednu primenu propisa, bolji nadzor tržišta i angažovanje građana ovaj problem će moći da se reši, poručuju iz Komisije.

Više od polovine igračaka označenih kao "opasno" potiče iz Kine. Različiti su razlozi zbog kojih je neka igračka tako označena, a odnose sa na hemijski sastav, mogućnost povrede, opekotina, gušenja, davljenja i slično.

"Količina hroma u ovim dečjim

Oznaka CE je potvrda da se proizvođač obavezao da će igračke proizvesti u skladu sa propisima EU o bezbednosti koji su među najstrožima u svetu. Ta oznaka obaveštava potrošača da je proizvod proveren pre prodaje na tržištu i da ispunjava evropske standarde kada je reč o bezbednosti, zdravlju i zaštiti životne sredine

cipelama je šest puta veća od tolerisanog nivoa, a ova otrovna materija je kancerogena u količini većoj od tri miligrama", izjavio je evropski komesar nadležan za industriju Antonio Tajani pokazujući par cipelica.

Komisija je u okviru kampanje pripremila video i niz saveta roditeljima, preporučivši građanima da ne kupuju igračke bez oznake CE, da ne daju deci mlađoj od tri godine igračke sa odvojivim sitnim delovima zbog rizika od gušenja, i da čitaju upozorenja i savete za upotrebu.


Evropski komesar je najavio da će na jesen biti predstavljen akcioni plan za period 2013-2015. kako bi se pojačao nadzor na tržištima EU. Uvid u ceo lanac proizvodnje i plasmana je ključan, rekao je on.

Tajani je, međutim, dodao da sami propisi, iako strogi, nisu dovoljni da bi se sprečio pristup robe koja nije bezbedna tržištima. On je naglasio da su proizvođači i prodavci odgovorni za bezbednost igračaka koje plasiraju na tržište, kao i da Komisija daje propise, a da je na članicama da ih poštuju. Takođe, i potrošači moraju da vode računa kada kupuju igračke.

Komisija je u januaru pokrenula kampanju informisanja o bezbednosti igračaka za preduzeća koja su uključena u proizvodnju i prodaju. U okviru kampanje su organizovani seminari. Počela je u Rumuniji, a nastavljena je u Bugarskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Poljskoj, Češkoj, Irskoj i Italiji. Te zemlje su izabrane u 2009. pošto je njihov ukupan udeo u proizvodnji igračaka u EU 80 odsto. Obuke i kampanja informisanja nastaviće se i u 2013. kako bi njome bile obuhvaćene sve članice EU. Komisija, takođe, organizuje i seminare za proizvođače u Kini.