Izvor: Novosti



Naučni savetnik Instituta za pedagoška istraživanja Slobodanka Gašić Pavišić navela je da je među učenicima koji imaju smetnje u razvoju ima i darovite dece, zbog čega je važno prepoznati i razvijati njihove talente.
Često se dešava da zbog smetnji kao što su disleksija ili poremećaj pažnje ova deca postanu nedisciplinovana, ulaze u sukobe sa vršnjacima i ostvaruju loše uspehe u školi. Do ovoga dolazi jer se njihovi talenti ne prepoznaju i ne dobijaju podršku.

Deca koja imaju smetnje u razvoju mogu to ispoljavati na različite načine, a ne moraju nužno imati lošije rezultate od vršnjaka. Može se desiti da već u vrtiću deca počinju da pokazuju veći napredak nego njihovi vršnjaci, ali za takve slučajeve ne postoje uslovi koji bi omogućili toj deci da razvijaju svoj talenat. Osnovni uslovi su da se darovitoj deci obezbedi da rade teže i zahtevnije zadatke, koji su namenjeni starijim učenicima.


Mnoge poznate osobe su tokom detinjstva imali smetnje u razvoju, a tu spadaju Albert Ajnštajn koji je progovorio tek sa tri godine, zatim Tomas Edison koji je u osmoj godini ogluveo, a za Isaka Njutna je njegova majka mislila da je retardiran.

U Sremskoj Mitrovici će se održati konferencija posvećena inkluziji u obrazovanju i problemu inkluzije darovite dece. Konferencija biće održana u saradnji sa Visokom školom stukovnih studija za obrazovanje vaspitača iz Sremske Mitrovice, a učestvovaće naučnici i stručnjaci iz Hrvatske, Makedonije, Crne Gore i Srbije.


Na prošlogodišnjoj konferenciji konstatovano je da vaspitači i učitelji nisu dovoljno pripremljeni za rad sa decom sa smetnjama u razvoju, te da nisu dobili dovoljno metodičkog znanja kako da uspešno rade sa ovom decom, naglasila je Slobodanka Gašić Pavišić.