Izvor: Blic


Našim đacima manjka i entuzijazam. Na pitanje koliko učenika voli da ide u školu odgovor je 45 odsto, a sledeći najgori rezultat je 78 odsto.

- Mi idemo pomoću štapa i kanapa i pokušavamo da sa ovo malo novca imamo što bolje rezultate. Tačno je da naši đaci zaostaju na međunarodnim testovima i mi sada možemo da obrazlažemo da je tamo plan nastave drugačiji, da je sadržaj drugačiji... Ali, kada smo prihvatili da budemo deo toga, da budemo predmet ocenjivanja, onda moramo prihvatiti da je to ocena kvaliteta našeg obrazovnog sistema - komentariše Žarko Obradović, ministar prosvete.

Navodeći da naši učenici godinama osvajaju medalje iz matematike i fizike na svetskim takmičenjima, Obradović kaže da još imamo sistem u kojem neki ostvaruju natprosečne rezultate, dok drugi u njemu ne mogu da se iskažu.

- Zbog toga taj sistem moramo da menjamo i unapređujemo - naveo je Obradović za NIN.

Reforma osnovnog obrazovanja je u tesnoj vezi sa reformom predškolskog, a i sa reformom nastavnog kadra. Ceo koncept je osmišljen još 2001. godine i da 2004. nije došlo do smene vlasti, mnogi veruju da bismo danas imali moderniji školski sistem.