Dominantna lateralizovanost se javlja sazrevanjem mozga. Predstavlja preduslov da bi dete moglo da ovlada složenim psihomotornim aktivnostima kao što su: govor, orijentacija u prostoru i vremenu, pamćenje, učenje, čitanje, pisanje. Dete bi trebalo do četvrte godine da koristi pretežno jednu ruku (desnu ili levu) u preciznim aktivnostima poput: hvatanja, nizanja, držanja kašike ili olovke. Ako dete može to da uradi znači da se proces sazrevanja dominantne hemisfere odvija adekvatno za uzrast.

Treba obratiti pažnju na levoruku decu koja se ne smeju prevežbavati ili usmeravati na desnu ruku jer se time narušava prirodan tok sazrevanja. Od četvrte do desete godine ne treba prevežbavati dete nego ga samo  usmeravati. 

Pre nego što predložimo pogodne vežbe, savetujemo vam da pružite detetu (od druge do četvrte godine) što više manipulativnog iskustva i aktivnosti u kojima dete koristi jednu ruku ili nogu (npr. ređanje kocaka, ubacivanje predmeta u odgovarajuće mesto, nizanje oblika, šutiranje lopte, bacanje i hvatanje...).

Opredeljenost za desnu ili levu ruku ima svoj prirodni razvojni tok. Vaša uloga je da posmatrate kako se on odvija kod deteta. Nemojte ga menjati, već usmeravajte i podstičite pružajući detetu različita senzorna i manipulativna iskustva. Ukoliko primetite da postoji neko odstupanje posavetujte se sa timom stručnjaka (logoped, psiholog i reedukator psihomotorike).

"Gde je levo? Koja mi je desna ruka? Kako da levom rukom dotaknem desno koleno, šta je gde? Zbunjena sam!" Pogledajte vežbe koje će vašem mališanu pomoći da savlada pojmove "levo" i "desno"...