Rezultati istraživanja u kome je učestvovalo skoro 22.000 američkih srednjoškolaca, pokazali su da 75 odsto učenika ne voli školu i da je, pored dosade, povezuju sa mnogim lošim emocijama poput tuge, ljutnje i straha. Takođe, studija koju su sproveli Centar za emocionalnu inteligenciju i Centar za dečja ispitivanja u Nju Hejvenu, je pokazala da su devojčice negativnije od dečaka.

Odvojeno istraživanje obuhvatilo je 472 američka srednjoškolca koji su otkrili svoja osećanja u različitim trenucima školovanja, a rezultati su iznenadili i same istraživače.

"Iz razgovora sa učenicima već smo znali da se oni osećaju umorno, da im je dosadno i da su pod stresom, ali smo iznenađeni koliko je to zapravo izraženo", izjavila je naučnica i koautorka studije Zorana Ivčević.

Istraživači su došli do zaključka da učenici vide školu kao mesto gde doživljavaju negativne emocije, ali i da su sva ta njihova osećanja povezana.

"Dosada je u mnogo čemu slična umoru. Ona podrazumeva osećaj iscrpljenosti i niske energije. Fizičko stanje, kao što je umor, može se ponekada doživeti kao emocionalno stanje, kao što je recimo dosada", potvrdila je Zorana. 

"Deca u školi uče, a emocije imaju veliki uticaj na njihovu pažnju. Ako vam je dosadno, da li možete da čujete šta se dešava oko vas?", zapitala se naučnica Ivčević. 

Takođe, nedavno istraživanje se bavilo i ranim početkom časova u srednjim školama. Naime, naučnici savetuju da bi nastava u srednjim školama trebalo da počinje najranije u 8:30h, kako bi tinejdžeri došli naspavani, ali da se to ipak ne poštuje u većini američkih škola.