Nekada su brendirane igračke podrazumevale određenog proizvođača, poznatog po dobroj izradi igračke, ekološkim bojama, kvalitetnim materijalima, poštovanju pedagoških normi kakva treba da bude dobra igračka... Danas, međutim, proizvođači prave igračke po aktuelnim uzorima iz crtanih filmova ili sveta muzike. One postaju nove, brendirane igračke.

Igračke za devojčice

Međutim, svaki od tih likova podrazumeva veoma veliki asortiman propratne opreme. Čak i čuvena lutka Barbi, koja je omiljena igračka generacijama devojčica, stalno dobija "dodatke" (kućni ljubimci, oprema

Insistiranje roditelja na brendiranim igračkama ili

brendiranoj odeći, kod dece bitno utiče na njihov razvoj i iskustvo koje će sa sobom poneti kroz čitav proces odrastanja

za kuću, bazen, odeća za kupovinu, odeća za život na farmi...).


Igračke za dečake

Slično je i sa igračkama za dečake. Naime, dok je ranijih godina bilo relativno lako podmiriti njihove potrebe za super herojima (Betmen, Spajdermen...), jer oni nisu imali veliku količinu propratne opreme, sadašnji heroji imaju. Tako, igračke Ben Ten kolekcije podrazumevaju ne samo lutku Ben Ten-a, već i njegov čuveni sat koji ga pretvara u desetak drugih oblika (uglavnom čudovišta), kao i svaki od tih oblika posebno…

Takođe, postalo je uobičajeno i da svaki novi film koji je namenjen deci istovremeno na tržište "izbaci" i niz propratnih elemenata. Tako, jedan od novijih animiranih filmova "Kako dresirati svog zmaja" podrazumeva mnoge igračke zmajeve iz ovog filma, ali i čitavo naselje i ljude koji su u ovom filmu prikazani.

nove-brendirane-igracke

Igračke utiču na dečji razvoj

U zavisnosti od toga koje igračke su u pitanju, one mogu predstavljati druga (saigrača), motivisati na razmišljanje, podsticati istraživanje, produžavati koncentraciju, oplemenjivati dete. S obzirom da su važni

Kako izabrati dobru igračku? Ukoliko igračka uspeva da motiviše dete, ako je edukativna i zabavna, tada su i znanja koja dete stiče dugotrajnija. Međutim, nisu sve igračke iste. Saznajte koje su karakteristike dobre igračke.

pokretači razvoja, pogrešno je dete obasipati skupocenim igračkama sa kojima gotovo da neće ni moći da se igra. Naime, ako ste vi opterećeni novcem kojim ste igračku platili, stalno ćete ga opominjati da pazi kako se igra da je ne bi polomilo.

Na ovaj način, igračka za njega nema značaj igračke, već više skupocenog predmeta. Umesto toga, omogućite svom detetu da se kroz igru zabavlja, uči, istražuje.

Da li će to činiti brendiranim igračkama nije važno - sve dok vi, kao detetovi najveći uzori, brend ne glorifikujete, i dok ne zaboravljate da svom detetu prenesete neke dugotrajnije i važnije vrednosti za zdravo odrastanje.  



Jelena Holcer, pedagog