Znaci da dete ima problem sa brojanjem i matematikom: Od kada možete da primetite poteškoće i kako?

Znake diskalkulije nije uvek lako uočiti. Ova kontrolna lista daje bolju predstavu o pokazateljima da vaše dete ima problem sa brojevima i matematičkim radnjama, u različitim uzrastima.

Shutterstock

Imajte na umu da sva deca s vremena na vreme imaju problema sa matematikom. Ali deca sa diskalkulijom se bore mnogo više od druge istog uzrasta. Diskalkulija nije isto što i anksioznost ili strah od matematike. Ali deca sa diskalkulijom često imaju jake emocije oko matematike. Na primer, često su uznemireni ili frustrirani kada igraju društvene igre koje zahtevaju brojanje ili računanje.

Pogledajte ovu listu znakova dok posmatrate svoje dete. Koristite je kako podsetnik dok razgovarate o onome što ste primetili sa učiteljem ili zdravstvenim radnikom vašeg deteta.

Znaci diskalkulije u predškolskom uzrastu

  • Ima problem da nauči da broji i preskače brojeve dugo nakon što deca istog uzrasta mogu da pamte brojeve u pravom redosledu.
  • Čini se da ne razume značenje brojanja - na primer, kada tražite pet kockica, vaše dete vam daje samo veliki broj, umesto da ih odbrojava.
  • Bori se da prepozna obrasce, poput najmanjeg prema najvećem ili od najvišeg do najkraćeg.
  • Ima problema sa razumevanjem simbola brojeva, kao što je uspostavljanje veze između „7“ i reči sedam.
  • Teško mu je da poveže broj sa objektom, kao što je saznanje da se „3“ odnosi na grupe stvari kao što su tri kolačića, tri automobila ili troje dece.

Znaci diskalkulije u nižim razredima osnovne škole

  • Ima problema sa učenjem i pamćenjem osnovnih matematičkih činjenica, kao što je 2 + 4 = 6
  • I dalje koristi prste za brojanje umesto da koristi naprednije strategije (kao što je usmena matematika).
  • Bori se da identifikuje matematičke znakove kao što su + i ‒ i da ih koristi na pravi način.
  • Teško razume matematičke fraze, kao što su veće od i manje od.
  • Ima problema sa vrednošću mesta, često stavlja brojeve u pogrešnu kolonu.

 Znaci diskalkulije u višim razredima

  • Bori se sa matematičkim konceptima kao što su komulativnost (3 + 5 je isto što i 5 + 3) i inverzija (sposobnost da se reši 3 + 26 ‒ 26 bez računanja)
  • Teško mu je da razume jezik matematike i smisli plan za rešavanje matematičkog problema
  • Ima problema sa pamćenjem rezultata u sportskim igrama i aktivnostima
  • Teško mu je da utvrdi ukupnu cenu stvari i da prati vrednost novca
  • Izbegava situacije koje zahtevaju razumevanje brojeva, kao što su igre koje uključuju matematiku

Znaci diskalkulije u srednjoj školi

  • Muči se da čita grafikone
  • Ima problema da primeni matematičke koncepte na novac, kao što je unošenje tačne promene vrednosti
  • Ima problema sa merenjem stvari kao što su sastojci u receptu ili tečnosti u boci
  • Nema poverenja u aktivnosti koje zahtevaju razumevanje brzine, udaljenosti i pravca i lako se izgubi
  • Ima problema da pronađe različite pristupe istom matematičkom problemu, kao što je dodavanje dužine i širine pravougaoniku

BONUS VIDEO

This browser does not support the video element.

Mama o neredu od igračaka  TikTok/briknavel