DR RANKO RAJOVIĆ - KAKO DA RAZVIJATE INTELIGENCIJU KOD DETETA: Nije samo genetika važna - ovo je zadatak roditelja

Dr Ranko Rajović otkriva kako da razvijate inteligenciju kod deteta - genetika utiče, ali jednako je važno okruženje i tu roditelji stupaju na scenu!

Youtube/Printscreen/BH Telecom

Dr Ranko Rajović, specijalista interne medicine, magistar neurofiziologije i doktor sportskih nauka, na svojim predavanjima podseća koliko je važan razvoj motorike kod dece, kako da se razvija inteligencija kod mališana, kao i o metodavma vaspitanja u različitim stilovima roditeljstva.

Doktor je objasnio u izjavi za BH Telekom koliko su zapravo važni genetika i okruženje za razvoj inteligencije kod dece, kao i šta je posao roditelja i svih koji rade sa decom kako bi dete maksimalno iskoristilo svoj potencijal.

"Inteligencija se razvija u interakciji sa okruženjem. Ja često to kažem kada predajem studentima, koliko je važna genetika, koliko je važno okruženje i često čujem 50-50%, međutim nije tako. Većina psihologa i pedagoga kada predaje po školama misle da je 50-50, tako su učili pre 30 godina. Danas piše da su jednako važni i genetika, i okruženje, i unutrašnja motivacija. Onda moramo da se zapitamo - ta unutrašnja motivacija opet zavisi od okruženja. Hajde sve da svedemo na dve stvari - genetika i okruženje.

Hajde da zamislimo malo drugačije - mama i tata koji su jako inteligentni i dobili su sina, i taj sin 5 godina živi u beloj sobi koja je prazna, s njim ne govori niko, hoće li bti on bar 50% kao roditelji - neće, hoće li biti 30 - neće... To je mentalno zaostalo dete. Nažalost, neće biti ni 10%. Tu je poenta priče - koliko je važno okruženje, a studenti zaključe skoro 100 posto. A kada ih pitam a genetika, onda mi kažu 1,2,3,5%, ja kažem ne - i genetika je važna 100%.

Kada me pitaju kako mislite 200%, odgovor je da to ne može da se sabira. Genetika je važna 100% kao potencijal, a razvoj potencijala zavisi 100% od okruženja. Tu se zapravo vidi koliko je važno okruženje i moramo da shvatimo, ako se okruženje menja, moramo da spremamo dete u tom okruženju, a ne kao što je to bilo pre 20, 30 40 godina.

Ne samo da ga spremamo motorički, nego čak i da aktivira misaone procese, da misli, da zaključuje, da povezuje. To je posao i roditelja i svih nas koji radimo sa decom."

(Yumama)

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

"DECI KOJA SU BILA IZLOŽENA NAJVEĆIM TRAUMAMA, ŠKOLA JE POČELA DRUGAČIJE" Slavica Đukić Dejanović o početku škole   Kurir TV