Dobro poznavanje engleskog ili stranog jezika daje osobi mnoge prednosti. Međutim, nemaju svi lak proces učenja. Zajedno sa logopedom-defektologom, specijalistom za dvojezični razvoj deteta Marijom Elisejevom, shvatićemo da li rani početak doprinosi boljem savladavanju engleskog i koliko su validni postojeći strahovi od dvojezičnosti, kako prenosi Thesymbol portal.

Prednosti dvojezičnosti

U savremenom svetu ne možete bez znanja engleskog jezika. Potreban je svuda - da čitate uputstva za novi gadžet, da komunicirate kada putujete u inostranstvo. Dobro poznavanje jezika je prednost pri konkurisanju za prestižni posao i doprinosi napredovanju u karijeri. U svim slučajevima dvojezični su nekoliko koraka ispred – na kraju krajeva, engleski je, zapravo, drugi maternji jezik.

Prednosti dvojezičnosti su naučno dokazane. Deca koja govore dva jezika u budućnosti će lakše učiti druge. Imaju duboke analitičke sposobnosti, efikasniji su, brže uočavaju detalje i pokazuju visoke akademske rezultate. Dvojezični se među svojim vršnjacima izdvajaju po oštroumnosti i kreativnosti. Najvažnije je razvijati dvojezičnost od malih nogu.

„Biće zbunjen“ i drugi strahovi

Dvojezičnost nema negativnih aspekata. Ali postoji mnogo mitova o njegovom razvoju i posledicama.

Strah jedan: problemi logopedije

Postoji mišljenje da je nemoguće naučiti dete engleski dok potpuno ne savlada svoj maternji jezik - inače postoji rizik od nepravilnog razvoja govornog aparata deteta. Nastao je zato što većina ruskih logopeda striktno zabranjuje roditeljima da komuniciraju sa decom na više jezika. Međutim, ovo je samo teorija koja nema naučni dokaz. Ali postoje mnoge studije koje su dokazale da dvojezična deca imaju manje govornih problema od svojih jednojezičnih vršnjaka. Štaviše, zahvaljujući neobičnoj praksi, govorni razvoj dvojezične dece je aktivniji. To su primetili, na primer, britanski učitelji. Oni preporučuju da deca sa teškim problemima u govoru nauče drugi jezik.

Optimalno vreme za uvođenje engleskog jezika u život deteta je do tri godine života. Tokom ovog perioda, on će drugi jezik doživljavati kao normu, lakše će ga asimilirati i reprodukovati.

Strah dva: odložen razvoj govora

Nije uzrokovan dvojezičnošću. To je posledica neuroloških problema kod bebe, nastalih kao posledica teške trudnoće majke ili stezaljki u vratnoj kičmi pri rođenju. Ove karakteristike imaju direktan uticaj na razvoj govora deteta, broj jezika koje čuje nije bitan. Zdrava deca na isti način prolaze kroz ključne faze razvoja govora: gukanje, prvi izgovor slogova i reči. Nije važno koje će reči biti u arsenalu deteta do 1,5 godine. Glavno je koliko ih ima.

Jednojezično dete može imati 10 ključnih reči na svom maternjem jeziku u dobi od godinu i po, dok njegov dvojezični vršnjak može imati 5 reči na maternjem jeziku i 5 na stranom jeziku. To jest, rezultat je isti. Dakle, izjava da uvođenje engleskog jezika u život deteta doprinosi kašnjenju u njegovom govornom razvoju nije ništa drugo do mit.

Ali ako jednoipogodišnja beba ne reaguje na govor upućen njemu, ne prihvata zahteve i ne reprodukuje pokazivačke gestove kako bi naznačio njegove želje, trebalo bi da kontaktirate specijaliste. Evo očiglednih simptoma odloženog razvoja govora.

Strah tri: zabuna sa jezicima

Kada roditelji čuju da njihova dvojezična deca mešaju reči sa različitih jezika u svom govoru: „Daj mi vode“, „Mogu vrlo brzo“, često se uplaše. I uzalud. Ovo je privremena pojava, tipična za razvoj govora dvojezične dece. Prolazi kroz nekoliko faza:

  • Povezivanje reči sa predmetom ili radnjom
  • Akumulacija rečnika i razumevanje značenja reči
  • Samouvereno i svesno korišćenje reči iz svakog jezika
  • Mešanje reči sa dva jezika u fraze i rečenice
  • Sposobnost razlikovanja ovih jezika

Kroz ove faze prolaze i jednojezična i dvojezična deca koja su počela da uče engleski pre treće godine. Jedina razlika je u tome što dvojezičnoj deci treba dodatno vreme da steknu veštinu odvajanja jednog jezika od drugog. Do četvrte godine, takva deca su ga, po pravilu, već uspešno stekla i jasno govore.

Odgajanje dvojezičnog deteta: savet roditeljima

Ako se porodica deteta odluči da samostalno razvija dvojezičnost, prvo mora objektivno proceniti nivo znanja stranog jezika. Kada u porodici postoji osoba koja to govori bez gramatičkih i leksičkih grešaka, pravilno konstruiše rečenice i ima dobar izgovor, proces može odmah da počne.

Ali ako u stranom govoru roditelja postoje grube greške, onda možete početi da radite sa detetom ne pre nego što napuni godinu dana. Roditelj je jedini izvor bebinog jezika. I ovaj izvor treba da bude najvišeg kvaliteta.

(Yumama/J.D.)

BONUS VIDEO

Kolač sneško belić od kokosa TikTok/rainbownourishments