Vaspitači već dugo insistiraju na kvalitetnom snu mališana kao sastavnom delu dana u vrtiću, a najnovija istraživanja pokazala su da je to potpuno ispravno jer sposobnosti učenja kod dece mogu biti poboljšane redovnim podnevnim spavanjem.

Međutim, iako je ova studija dokazala je da dremež ima svoje prednosti, u nekim zemljama razmatra se mogućnost ukidanja spavanja po danu u obdaništima kako bi deca imala više vremena za učenje.

„Prvi smo koji su otkrili koliko je kraći san važan za predškolce“, rekla je Rebeka Spenser, psiholog s  Univerziteta „Masačusets Emherst“, koja je bila deo tima istraživača koji se bavio ovim pitanjem. „Naše istraživanje pokazalo je da dremanje pomaže deci da se lakše sete šta su tokom dana naučili.“

Istraživanje je uključivalo eksperimente s decom koja su naučena vizuelno-prostornim igrama sličnim igri memorije. Naime, pokazana im je mreža na kojoj su raspoređene slike i zamoljeni su da zapamte gde se koja slika nalazi. Jedna grupa dece je, nakon toga, odspavala u proseku 77 minuta, dok je druga ostala budna za to vreme. Deca su, potom, završila vizuelno-prostornu igru, a onda je ponovila narednog dana.

Rezultati su pokazali da se deca ranog uzrasta u 75 procenata slučajeva sećaju tačne lokacije slika ako su u međuvremenu odspavala, a to se odnosi čak i na naredni dan. Ipak, naučnici dodaju da i mališani koji  su propustili popodnevnu „dremku“ mogu to nadoknaditi redovnim noćnim snom.

Psiholozi koji su sproveli istraživanje složili su se da bi trebalo obezbediti detetu mogućnost da odspava preko dana i razviti tu naviku kod njega, kako bi ono imalo dovoljno sna i unapredilo svoju sposobonost za učenje i pamćenje.