Čitanje naglas treba primenjivati onda kada odgovara svim učesnicima čina čitanja, bilo ujutru, poslepodne, uveče.

Spontano čitanje može se  odvijati i u autu, u lekarskoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu.

Čitajte deci naglas od rođenja kako bi ona mogla:

  • povezati čitanje i knjige s prijatnim osećanjima
  • čuti zvukove, rime i reči
  • da koriste svoja čula sluha, vida i dodira
  • stvarati zvukove – od gugutanja do reči
  • pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dete pokazuje
  • počela razumevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline

I naravno kako bi deca uživala. Ova vrsta čitanja može biti vrlo zabavna i često prelazi u porodični ritual, naročito u hladnijim danima kada svima nedostaje mašte kako animirati dete. 

Glasno čitanje je aktivnost je koja može uključivati celu porodicu – roditelje, bake i deke, braću i sestre, rođake... Izuzetno je važno za razvoj kognitivnih sposobnosti dece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje deci, osigurava čvrstu vezu s detetom.

Zbog čega je još važno da roditelji čitaju deci od malih nogu:

  • Na ovaj način se radi na prevenciji teškoća u čitanju.
  • Radnja knjige je tako u centru detetove pažnje i izvor je korisnog i uzbudljivog iskustva.
  • Proširuje se rečnik najmlađih i njihovo opšte znanje, jer to što pročitaju mogu da povežu sa onim što vide i čuju oko sebe.
  • Kada roditelji čitaju naglas, postaju uzor deci i prenose na njih ljubav prema knjizi.
  • Mališani se upoznaju sa književnim jezikom, koji se razlikuje od svakodnevnog, što je važno za obrazovanje.
  • Dok slušaju, deca maštaju o ljudima, mestima i situacijama koje nisu upoznali i doživeli 

Čitati treba onoliko dugo koliko deca žele da slušaju. Ne treba ih prisiljavati na slušanje priče. S vremenom deca razvijaju koncentraciju, pa se vreme slušanja priče samo po sebi produžava. Čak i 15 minuta glasnog čitanja tokom dana doprineće celokupnom detetovom razvoju.