Studija je rađena na uzorku od 4.500 dece uzrasta između osam i jedanaest godina, tako što je poređala njihove rasporede, vežbanja i vreme ispred ekrana prema nacionalnim smernicama za dečije zdravlje.

Nova studija je dokazala da smanjenje vremena provedenim za ekranom na dva sata dnevno, pomaže moždanom razvoju kod dece.

Utvrđeno je da deca tog uzrasta ne bi trebalo da provode više od dva sata dnevno pred ekranom, kao i da im je potrebno između devet i jedanaest sati sna, kao i najmanje sat fizičke aktivnosti.

Od 4.500 dece, samo 5 odsto se toga pridržava.

Studija je pokazala da 51 odsto dece spava dovoljno, njih 37 odsto ne provodi više od dva sata za ekranom i 18 odsto se pridržava propisane fizičke aktivnosti.

Istraživači su utvrdili da deca koja se pridržavaju ovih smernica pokazuju bolje kognitivne mogućnosti, koje uključuju pamćenje, pažnju i učenje jezika.

Džeremi Volš, vođa studije, navodi da su se usredsredili na ukupni uticaj sna, vremena provedenog za ekranom i vežbanja kod dece.

"Znamo da ponašanje ili fizička aktivnost, spavanje i vreme provedeno za ekranom mogu nezavisno da utiču na kognitivno zdravlje deteta. Kako god, ovi faktori nikada nisu razmatrani u kombinaciji. Imamo mogućnost da sagledamo kako svaki od njih pojedinačno i svi zajedno utiču na kognitivni razvoj američke dece", tvrdi on.