Naučnici Univerzitetskog koledža u Londonu izvršili su analizu genetskih podataka i ocena iz matematike i čitanja dvanaestogodišnjaka iz oko 2.800 britanskih porodica i otkrili da su isti geni zaduženi i za savladavanje matematike i za razumevanje teksta.
Rezultati istraživanja, objavljenog 8. jula 2014. godine u naučnom magazinu "Prirodne komunikacije", mogli bi da pomognu naučnicima da shvate na koji način se geni i okolina udružuju i zajedno unapređuju detetove sposobnosti učenja, nadaju se autori studije.
"Na ova pitanja smo gledali na dva načina: poredili smo sličnosti više hiljada blizanaca i izmerili milione sićušnih razlika u njihovim DNK lancima. Obe ove analize pokazale su slične grupe suptilnih razlika u DNK, koje su važne i za čitanje i za matematiku", objasnio je vođa tima koji je sproveo istraživanje Oliver Dejvis.
Međutim, on nije isključio detetovo orkuženje kao važan faktor u razvoju ovih sposobnosti.
"Ipak, jasno je da je važno i na koji način životno iskustvo dete čini boljim u jednoj od ovih oblasti. Ova složena kombinacije prirode i vaspitanja zadužena je za oblikovanje naše ličnosti", zaključio je Dejvis.
Koliko dugo posle carskog reza ne smete da zatrudnite? Ako prođe manje od ovoga veće su šanse za komplikacije
20 najlepših kratkih imena za devojčice: Roditelji ih obožavaju, imaju samo 3 ili 4 slova
Kako da se pripremite za porođaj? 7 važnih stvari koje treba da uradite na kraju trudnoće
Emilija čeka 7. sina, a dr Milošević otkriva: Jesu li neke žene predodređene da rađaju samo dečake?
Koje ukuse najviše vole bebe u stomaku? Evo i zašto trudnice treba da jedu čokoladu