Zaposlene mame često osećaju krivicu zbog ponovnog polaska na posao, umesto da ostanu kod kuće sa svojom decom. Međutim, istraživanje, objavljeno 11. juna 2013. godine, moglo bi da ublaži njihove strahove.

Studija na Fakultetu društvenih nauka u Velikoj Britaniji pokazuje da dečja pismenost, matematičke sposobnosti i ponašanje ne zavisie od toga da li majka radi ili sedi kod kuće uz svoje dete tokom njegovih prvih godina života.

Analiza od šest istraživanja, rađenih proteklih 40 godina na 40.000 dece, pokazuje da ne postoji nikakva povezanost između majki koje rade i grade svoju karijeru sa decom koja u školi postižu lošije rezultate.

"Dokazi istraživanja prikazuju mnoge promene tokom poslednjih četrdeset godina", ističe Heder Joši, profesorka ekonomske i razvojne demografije na londonskom Institutu za obrazovanje, "tradicionalno je postojala bojazan da zapošljavanje majki dolazi "na račun" razvoja deteta, ali kako se procenat zaposlenih majki povećao, bilo kakav uticaj na decu se smanjio."

Studija takođe pokazuje da su deca rođena od sredine 90-ih godina, čije su majke radile tokom ranih godina, "prošla" baš kao i ona čije majke nisu radile. Po svemu sudeći ova "smena generacija" izazvana je boljim porodiljskim odsustvom i većom dostupnošću nege deteta, što su 80-ih godina mogle da priušte samo bogate porodice.

Istraživanje će svakako pomoći mnogim majkama prilikom odlučivanja da li da se nakon porođaja vrate na posao, kao i da ih ohrabri da bez straha nastave svoje karijere.