Balansirati između svih obaveza stvarno nije jednostavno. Ipak, dobra organizacija pomoćiće vam da budete srećnija i zadovoljnija zaposlena mama.
Dan ranije napravite spisak namirnica koje su vam potrebne za doručak, ručak, večeru. Možda vam ovo izgleda preterano, ali olakšava život, jer kad stignete s posla kući, imate više vremena za porodicu.
Takođe, možete da pripremite hranu unapred (za vikend, kada ne radite), i da je ostavite u zamrzivač. Tako da, ukoliko se zadržite na poslu ili ne možete da stignete da skuvate obrok, samo podgrejte ručak iz zamrzivača.
Osmislite plan rotacije obaveza: neka jednog dana vaš partner sprema večeru, a vi perite sudove, drugog dana obrnuto. Zatim, jednom vi uspavljujte dete, drugi put muž. Ukoliko se budete pridržavali ovog rasporeda, uskoro ćete videti pozitivne efekte.
Ne opterećujte se previše lickanjem svakog ćoška u stanu, jer je u ovom periodu važnije da što više vremena provodite sa svojom decom. Naučite da živite sa tim da vam u stanu nikad neće biti onoliko uredno kao pre dolaska deteta. Videćete vremenom da to i nije toliko važno kao sreća vaše porodice.
Ako želite da držite sve konce u rukama, morate da imate vremena i za sebe. Ostavite sebi bar jedan sat svake, ili svake druge večeri, nakon što stavite dete u krevet, i uživajte u dugoj i toploj kupki, pričajte sa drugim mamama na forumu ili čitajte. Možete da izaberete i bilo koju drugu aktivnost u kojoj uživate.
Ne obraćajte pažnju na priče da su majke koje rade loše, i da je bolje da ostanete kod kuće sa detetom dok ne odraste. Važno je samo da što više svog slobodnog vremena posvetite detetu, a ne kućnim poslovima.
Marija Perić Mitić
Još uvek nema komentara - sjajna prilika da pokreneš diskusiju.