Peti ciklus projekta „Zasadi drvo“, pod sloganom "Zasadi drvo - promeni sve(s)t", čiji su pokretači kompanija Wireless Media Group i dm drogerie markt, uspešno je završen. Od septembra do sada posađeno je 200.000 novih sadnica, što znači da je posle pet sezona projekta „Zasadi drvo“ Srbija postala bogatija za ukupno 800.000 stabala.
Pored neverovatnog broja posađenih stabala i ozelenjavanja gradskih sredina, ovu sezonu obeležila je veoma rodna godina, u kojoj je fokus bio na sakupljanju semena. Promena svesti i navika građana primarni je zadatak ovog projekta, a tokom prethodnih osam meseci organizovane su različite aktivnosti u cilju podizanja svesti i promene odnosa građana prema životnoj sredini.
Projekat “Zasadi drvo” pokrenut je 2019. godine, a tokom pet sezona posadili smo 800.000 sadnica na više od 400 lokacija širom Srbije, ozelenili 27 gradova i opština i sakupili osam tona semena.
Paralelno sa akcijama sadnje, realizovali smo brojne aktivnosti na promociji ekološke odgovornosti u cilju stvaranja održive budućnosti. Posebna pažnja posvećena je edukaciji dece u vrtićima i osnovnim školama, gde su organizovane brojne radionice i konkursi. Organizovali smo tri velika foruma na temu šumarstva, tri panela na temu „Profesija budućnosti“, održali 45 edukativnih radionica za studente, školarce i predškolce, obezbedili 10.000 sadnica za sve škole u Srbiji, oslikali murale u Beogradu i Čačku, organizovali tri dečja konkursa na temu zaštite životne sredine, očistili divlju deponiju od dva hektara i pretvorili je u zelenu oazu, snimili 33 podkasta, dok smo od 2019. godine u dnevnom listu Kurir posvetili preko 600 strana promociji zelenih tema. Veliko priznanje dobili smo i na festivalu društveno odgovorne komunikacije, gde je naš projekat "Zasadi drvo" ovenčan priznanjem „Kampanja sa svrhom“ kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja realizovanih u Srbiji prethodne godine.
Ana Aleksić, članica uprave kompanije WMG, izrazila je zadovoljstvo povodom ostvarenog cilja i istakla važnost projekta. "Pre pet godina započeli smo projekat Zasadi drvo s ciljem da doprinesemo stvaranju bolje i zdravije okoline. Promocijom i edukacijom putem naših medija želimo da podignemo svest o ekološkoj odgovornosti, omogućimo da se čuje glas stručnjaka i relevantnih institucija i inspirišemo građane da i sami uzmu učešća u akciji. Svaka sezona projekta bila je jedinstvena, s različitim izazovima, ali ono što je konstanta od prvog dana jeste snaga zajedništva. Zahvaljujući velikom broju volontera i zaposlenih, uz veliku institucionalnu podršku partnera, postigli smo impresivan rezultat od čak 800.000 novih sadnica posađenih širom Srbije, a idemo ka svom prvom milionu. Zahvaljujemo se svim našim partnerima, volonterima i zaposlenima koji su svojim doprinosom u okviru projekta Zasadi drvo, najveće inicijative za pošumljavanje u našoj zemlji, doprineli stvaranju zdravije budućnosti. Još jednom pozivamo sve građane da nam se pridruže u misiji da Srbiju učinimo zelenijom", zaključila je Ana Aleksić.
Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija, izjavila je: „Već pet godina zaredom ponosni smo na svaki postignuti rezultat i zalaganje koje smo uložili u okviru projekta Zasadi drvo kako bismo prirodi pružili šansu da ostane najveće blago i za generacije koje će nas naslediti. Pitanje održivog poslovanja više nije pitanje izbora, već potrebe koju svako od nas oseća u kompaniji dm drogerie markt. Upravo iz te potrebe potekla je ideja da svake godine u više različitih ciklusa sprovodimo akciju Zasadi drvo, kojoj se svaki put priključi sve veći broj ljudi iz naše zajednice, prepoznajući značaj i važnost prirode i njenog očuvanja. Uz podršku naših institucionalnih partnera, angažovanje zaposlenih i njihovih porodica, te velikodušnost brojnih volontera i javnih ličnosti, uspeli smo da stvorimo zelene oaze širom Srbije. Brojna područja kojima smo podarili nov život u okviru ove inicijative sad postaju šume. To su ujedno i mesta za opuštanje, staništa za mnoge biljne i životinjske vrste, regulatori temperaturnih uslova, pluća naše zemlje i ostavština za mlade naraštaje. Uverena sam da ćemo ovim projektom i u godinama koje dolaze nastaviti da negujemo zajedništvo i ljubav prema prirodi, kako bismo pomogli našoj planeti da očuva svoju lepotu i biodiverzitet“, poručila je Jovanović Mitić.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su Wireless Media Group i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.
DOKTOR JE BEZ BLAMA TRAŽIO 900 €: Iskustvo mame Danijele iz Novog Sada kojoj je beba jedva preživela jer nije imala pare
SAMO JEDNA DEVOJČICA U SRBIJI SE OVAKO ZOVE: Svaki dan ga čujete, a ne bi vam palo na pamet da je žensko ime
MAME U SRBIJI ODABRALE: Ovo je lista od 10 najlepših imena za dečake, a ne zna se koje ima moćnije značenje
TRI RUSKA MUŠKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Vrlo su popularna među mladim roditeljima, zvučna su i imaju moćna značenja
TRI ŽENSKA RUSKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Nose ih brojne generacije, ali poslednje 3 godine su mega popularna