Da li pol deteta može uticati na navike i odluke koje donosimo? Ispostavilo se da očevi imaju potpuno drugačiji moždani odgovor u interakciji sa ćerkom nego sa sinom.
Studija objavljena u časopisu Behavioral Neuroscience pokazala je da očevi mladih devojčica budu mnogo prisutniji i posvećeniji njenim potrebama nego što je to slučaj sa očevima dečaka. Očevi, takođe, mnogo češće pevaju ćerkama, otvorenije sa njima govore o emocijama, istakla je studija.
Očevi malih dečaka, sa druge strane, učestvuju u dosta grubljoj igri. Očevi sa dečacima obično više koriste reči povezane sa uspehom - ponos, pobeda, vrhunac.
Naučnici smatraju da povod ovoj razlici leži u tome što očevi lakše prihvataju osećanja devojčica nego dečaka. "Ako dete zaplače i zove tatu, očevi devojčica će mnogo pre odreagovati na to, nego očevi dečaka", ističe Dženifer Maskaro, vođa studije.
Naučnici su koristili i magnetnu rezonancu očevog mozga. Prema podacima skenera, očevi devojčica su pokazali snažniji odgovor na ćerkinu srećnu facu u delu mozga zaduženom za vizuelnu obradu, nagrade, regulaciju emocija, za razliku od očeva dečaka.
Ipak, očevi dečaka su imali snažniju reakciju na detetovu neutralnu facu.
Prema rečima Dženifer Masaro, devojčice postaju mnogo empatičnije od dečaka ako su očevi posvećeniji njihovim emocijama i potrebama. Očevi dečaka bi takođe trebalo da imaju sličan pristup u interakciji, s obzirom na to da su slična istraživanja pokazala da manjak emocija kasnije u životu može dovesti do depresije.
Zapratite nas i na Instagramu!
DOKTOR JE BEZ BLAMA TRAŽIO 900 €: Iskustvo mame Danijele iz Novog Sada kojoj je beba jedva preživela jer nije imala pare
SAMO JEDNA DEVOJČICA U SRBIJI SE OVAKO ZOVE: Svaki dan ga čujete, a ne bi vam palo na pamet da je žensko ime
MAME U SRBIJI ODABRALE: Ovo je lista od 10 najlepših imena za dečake, a ne zna se koje ima moćnije značenje
TRI RUSKA MUŠKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Vrlo su popularna među mladim roditeljima, zvučna su i imaju moćna značenja
TRI ŽENSKA RUSKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Nose ih brojne generacije, ali poslednje 3 godine su mega popularna