Početak nastave pre 8:30 čaosva ujutru povećava rizik od depresije i anksioznosti kod učenika, tvrdi se u novom istraživanju.

Vođa studije dr Džek Pelc sa Univerziteta Ročester Medikal Centar rekao je kako se zbog ranog buđenja stvara pritisak kod dece da moraju ranije da legnu kako bi se naspavali, zbog čega imaju povećane mentalne smetnje, dok kasniji početak nastave može imati dobar uticaj.

"Dobar san uz kasniji početak nastave daje bolje rezultate", rekao je Pelc.

Stručnjaci preporučuju učenicima da imaju rutinu leganja, odnosno da ležu u krevet uvek u isto vreme, a to je između osam i 10 sati uveče, kao i da smanje upotrebu tehnologije pre odlaska u krevet.

U istraživanju je analizirano 197 učenika između 14 i 17 godina koji su popunjavali upitnike. Na pitanja su odgovarali i njihovi roditelji. Pitanja su bila u vezi s njihovim navikama spavanja, kada ležu i da li su jutarnji ili večernji tip.

Bili su podeljeni u dve grupe, one kojima nastava počinje pre 8:30 časova i one kojima nastava počinje kasnije. Sedam dana su pisali dnevnik u koji su beležili navike u spavanju, kvalitet i dužinu sna, kao i simptome depresije i anksioznosti.

Rezultati su pokazali da su učenici koji su ustajali ranije jer im nastava počinje u 7:30 časova imali simptome depresije i anksioznosti. Takođe je utvrđeno da je to imalo i uticaj na njihove aktivnosti i ishranu.

Istraživanje je objavljeno u žurnalu Sleep Health.