Muzičko obrazovanje ubrzava razvoj mozga kada su u pitanju mala deca, a naročito u područjima koja su odgovorna za obradu zvuka, percepciju govora, razvoj govora te veštine čitanja.

Kontrolisano lečenje u toku kojeg se sluša i svira predstavlja takođe efikasan tretman za probleme mentalnog zdravlja. Istraživanja potvrđuju da dodavanje muzičke terapije u lečenju poboljšava društveno funkcionisanje osoba sa šizofrenijom.

Terapija muzikom se takođe pokazala efikasna i kao samostalni tretman za smanjenje depresije i hroničnih bolova.

Institut za mozak i kreativnost na Univerzitetu u Kaliforniji još je 2012. započeo petogodišnju studiju u saradnji sa Filharmonijom Los Anđelesa i Udruženjem Srce Los Anđelesa ne bi li otkrili uticaj muzičkog na dečji kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj.

Početni rezultati studije, koji su bili objavljeni u naučnim časopisima, pružili su dokaze o prednostima takvog obrazovanja u vreme kad su mnoge škole smanjile ili čak izbacile muzički i umetnički program.

Tokom studije su naučnici iz područja neurologije pratili razvoj mozga i ponašanje u grupi od 37 mališana iz siromašnijih četvrti Los Anđelesa. Deca su učila da sviraju instrumente poput violine u ansamblima i grupama i vežbali su do 7 sati nedeljno.

Studija je pokazala kako nastava muzike ubrzava sazrevanje slušnog puta u mozgu i povećava njegovu efikasnost.

Naučnicu su uspoređivali decu-muzičare sa vršnjacima koji su trenirali fudbal i onima koji nisu imali dodatnih programa.

U roku od dve godine su otkrili da čulo sluha dece-muzičara sazreva brže nego kod ostale dece, prenose mediji.