Prema najnovijoj studiji, raznovrsnost pojedinih bakterijskih vrsta može da utiče na ponašanje deteta, a posebno dečaka.

Istraživači sa Univerziteta u Ohaju su proučavali stomačne mikrobe kod 77 mališana starosti između 18 i 27 meseci.

U studiji, objavljenoj u žurnalu “Mozak, ponašanje i imunitet” (Brain, Behaviour and Immunity), istraživači su zamolili mame da prate ponašanje svojih mališana pomoću upitnika koji beleži 18 različitih osobina.

Pogledajte i Hiperaktivno, ili samo nemirno dete

Naučnici su potom analizirali količinu i vrste bakterija u uzorcima dečje stolice.

Oni su utvrdili da su deca koja imaju najviše različitih tipova bakterija češće izložena pozitivnom raspoloženju, radoznaloti, impulsivnosti...

Pogledajte i 8 znakova da imate posla sa nemirkom

Naučnici ističu da rezultati daju naznake o tome kako (i gde) hronične bolesti kao što su gojaznost, astma i alergije počinju.

“Postoji puno dokaza da su crevne bakterije u interakciji sa hormonom stresa”, kaže doktorka Lisa Kristijan i dodaje da su u pitanju isti hormoni koji su umešeni u hronične bolesti poput gojaznosti i astme.

Najnovije vesti, rezultate medicinskih istraživanja i savete stručnjaka na temu roditeljstva, zdravlja i lepote možete pratiti na našoj Fejsbuk stranici -YuMama.