Deca vole sve što je zabavno i ono što ih podeća na igru.

Istraživanja naučnika sa Američke pedijatrijske akademije pokazala su da ako detetu uz obrok ponudite nagradu ili igračku, šanse da će ono izabrati zdravu, umesto bilo koje druge opcije, se povećavaju se za 300 odsto. Ovaj sistem već postoji, ali u marketinške svrhe, a nama je poznat kao Mc Donalds-ov "Happy Meal". 

Naučnici su za školsku kantinu jedne škole u Sinsinatiju, osmislili obrok koji se sastojao od četiri velike grupe namirnica, ceo obrok, umesto na uobičajen, bio je serviran da vizuelno podseća na tanjir iz restorana brze hrane, a uz njega su stajale i dve čokoladice, a tanjir je umesto imena bio označen sa velikim zelenim smeškom. 

Nakon tri meseca meniju su promenili ime u "Moćni tanjir", a uz njega su počeli da dele male nagrade kao što su privremene tetovaže, nalepnice, ili male lopte za plažu. Posle tri meseca, potražnja ovih namirnica među decom se utrostručila.

Ovi rezultati su obećavajući kada je reč o mogućim načinima za suzbijanje epidemije gojaznosti. Sve više dece je gojazno ili prekomerne trežine, a to dalje vodi do ozbiljnijih bolesti poput raka, srčanih problema i deijabetesa. Usvajanje zdravih navika u ishrani je samo jedan od načina da se smanji rizik od gojaznosti, a istraživanja pokazuju da je ovaj "Heppy Meal"-trik veoma jeftina i efikasna metoda.

I prethodna istraživanja su pokazala da decu pomoću nekog brenda možete naterati da uzimaju zdrave namirnice. Jedna studija je pokazala da ako na jabuku zalepite nalepnicu sa nekim crtanim likom, deca će je radije birati, možda čak i pre nego neki slatkiš. 

Takođe je dokazano da unošenjem boja i popularnih likova u salat-bar u kantinama, povećava konzumiranje povrća za više od 250 odsto.