Postoji duga istorija uticaja pozadinske muzike u maloprodajnim mestima kako bi se povećala kupovna moć. Stručnjaci za psihologiju potrošača izučavali su kako i gde ljudi kupuju proizvode i usluge, motivacije i emocije koje leže u odlukama koje potrošači donose dok kupuju, kao i uticaje koje ima ambijent prodavnice na potrošače.

PROČITAJTE I...Prva kupovina za bebu

Razlog je to što ljudi emotivno reaguju na muziku. Različiti faktori kao što su vreme, tonovi i tekstura mogu uticati na drugačije emotivne nadražaje. Na primer, visoki tonovi povezani su sa srećom a niski sa ozbiljnošću i tugom.

PROČITAJTE I...Kupovina igračaka prema uzrastu

Prva istraživanja na ovu temu rađena su još osamdesetih godina prošlog veka, a rezultati su otkrili da potrošači troše više novca i vremena kada se u pozadini čuje brza muzika. Međutim, kada se u restoranima pušta sporija muzika, gosti se zadržavaju duže.

PROČITAJTE I...Kupovina dečje garderobe za jesen

Kada sledeći put čujete novogodišnju pesmu u prodavnici, razmislite o ovome!