Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je da zanimljive i privlačne maskote koje upamtimo u detinjstvu indirektno utiču na izbor prehrambenih proizvoda čak i u odraslom životnom dobu.

"Ono što deca nauče u ranom detinjstvu pamte čitavog života", objasnila je koautorka studije i profesorka marketinga Meri Bruks.

Američki stručnjaci sproveli su niz eksperimenata u kojima je učestvovalo više stotina odraslih osoba iz SAD i Velike Britanije. Učesnici istraživanja su, kao deca, često bili izloženi dejstvu reklama za hranu u kojima su se pojavljivale dopadljive maskote. Zanimljivo, rezultati su pokazali da su ove odrasle osobe ocenile žitarice obogaćene šećerom i pomfrit kao zdrave proizvode.

Takođe, autori istraživanja naglasili su u svom izeštaju da su učesnici studije, steknuvši naviku nezdrave ishrane, nastavili da kupuju proizvode koje su, zahvaljujući reklamama, zavoleli kao deca čak i kada su i sami postali roditelji.

Inače, do sada je sproveden veći broj istraživanja na temu uticaja marketinga na decu i način na koji mališani formiraju navike u ishrani, ali je ova studija prva koja je dokazala da efekti zabavnih reklama namenjenih deci opstaju i u daljem toku života.

Prevela i priredila: Tamara Sorak