Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je da zanimljive i privlačne maskote koje upamtimo u detinjstvu indirektno utiču na izbor prehrambenih proizvoda čak i u odraslom životnom dobu.
"Ono što deca nauče u ranom detinjstvu pamte čitavog života", objasnila je koautorka studije i profesorka marketinga Meri Bruks.
Američki stručnjaci sproveli su niz eksperimenata u kojima je učestvovalo više stotina odraslih osoba iz SAD i Velike Britanije. Učesnici istraživanja su, kao deca, često bili izloženi dejstvu reklama za hranu u kojima su se pojavljivale dopadljive maskote. Zanimljivo, rezultati su pokazali da su ove odrasle osobe ocenile žitarice obogaćene šećerom i pomfrit kao zdrave proizvode.
Takođe, autori istraživanja naglasili su u svom izeštaju da su učesnici studije, steknuvši naviku nezdrave ishrane, nastavili da kupuju proizvode koje su, zahvaljujući reklamama, zavoleli kao deca čak i kada su i sami postali roditelji.
Inače, do sada je sproveden veći broj istraživanja na temu uticaja marketinga na decu i način na koji mališani formiraju navike u ishrani, ali je ova studija prva koja je dokazala da efekti zabavnih reklama namenjenih deci opstaju i u daljem toku života.
Prevela i priredila: Tamara Sorak
DOKTOR JE BEZ BLAMA TRAŽIO 900 €: Iskustvo mame Danijele iz Novog Sada kojoj je beba jedva preživela jer nije imala pare
SAMO JEDNA DEVOJČICA U SRBIJI SE OVAKO ZOVE: Svaki dan ga čujete, a ne bi vam palo na pamet da je žensko ime
MAME U SRBIJI ODABRALE: Ovo je lista od 10 najlepših imena za dečake, a ne zna se koje ima moćnije značenje
TRI RUSKA MUŠKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Vrlo su popularna među mladim roditeljima, zvučna su i imaju moćna značenja
TRI ŽENSKA RUSKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Nose ih brojne generacije, ali poslednje 3 godine su mega popularna