Studija koja je sprovedena na Univerzitetu u Teksasu je imala za cilj da ispita dečje poimanje starenja i značenje rođendana. Naučnici su deci ispričali tri priče o dvogodišnjacima kojima se bliži treći rođendan. Jedno dete je pravilo klasičnu rođendansku zabavu, drugo nije imalo proslavu, dok su trećem detetu priređene čak dve žurke. Deca uključena u istraživanja su zatim odgovarala na pitanja koliko mališani iz priča imaju godina. Rezultati su pokazali da je veliki broj dece uzrasta od tri do pet godina smatrao da sama proslava rođendana povećava broj godina. Mnogo dece je izjavilo da je mališan koji je bio uskraćen za zabavu ostao u istom uzrastu, a da je dete kome su priređene dve proslave bilo odmah dve godine starije.

Doktorka Žaklin Vuli, jedna od autora studije, kaže da je deci mlađeg uzrasta veoma važno to godišnje obeležavanje prelaska iz jedne godine u drugu, i da oni smatraju da su stariji samo ukoliko to bude proslavljeno na odgovarajući način.