Naučnici sa MIND instituta univerziteta u Kaliforniji, ispitivali su kako razne aktivnosti koje podstiču učestvovanje u socijalnim aktivnostima, pomažu da se mozak dece sa autizmom normalno razvija. Istraživači su se fokusirali na stimulisanje one aktivnosti mozga koja se tiče opažanja i prepoznavanja socijalnih informacija i jezika. Karakteristika dece sa autizmom je da se fokusiraju na objekte i stvari, a ne na lica i ljude.
Nakon dve godine primene ESDM (Early Start Denver Model) terapije, koja je uključivala interaktivne razvojne aktivnosti bazirane na igri, urađen je EEG deci sa autizmom, koji je upoređen sa rezultatima dece koja su imala obične terapije. Deca koja su išla na ESDM terapiju imala su veću moždanu aktivnost i bolje su reagovala na lica nego na stvari, za razliku od autistične dece koja nisu bila uključena u program. Ovakvi rezultati obradovali su stručnjake, koji ohrabruju roditelje dece sa autizmom da se što više igraju sa svojom decom.