Izvor: Lekarinfo.com


U jednoj osnovnoj školi u Čarlstonu sproveden je program u kome je prvih šest razreda imalo po 200 minuta fizičke aktivnosti nedeljno (pet dana po 40 minuta), umesto dotadašnjih 40 minuta.

Rezultati studije su bili sledeći:

- prvi i drugi razred savladao je razvojne veštine kretanja dok su osnovne akademske veštine znatno poboljšane. Na primer, oni su pratitili oblike na terenu dok su sedeli na skuterima ili sedeli na merdevinama, i pogađali boje analiziranih objekat;

- učenici od trećeg do šestog razreda su imali pristup opremi za vežbanje sa TV monitorima - jedan ergometar je imao monitor koji je puštao lekcije iz geografije, dok učenici trče. Rezultati na testovima koje su radili su bili poboljšali nakon godinu dana.

Konkretno, rezultati učenika koji su postignuti na državnom testu porastao je sa 55 odsto na 68,5 odsto nakon pokrenutog programa.

"Ovi podaci ukazuju na to da kada pažljivo dizajniran program fizičkog vaspitanja se postavi mesto, školski uspesi dece ne trpe", izjavila je dr Ketrin L. King, sa "Medical University of South Carolina Children's Hospital".

Istraživači kažu da ova studija potvrđuje ranije dokaze da je vežba dobra ne samo za telo, već i za um.